0

وعده سرپرست دادسرای جرایم رایانه ای برای برخورد قاطع و قانونی با مجرمان فضای مجازی

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای 19 آبان 1394 مدیر سایبرلا 1086 بازدید
هک و نفوذ به سامانه های رایانه ای, جرایم فضای سایبری

بابایی با اشاره به تهدیدات روز افزون شبکه‌های اجتماعی گفت: دادسرای جرایم رایانه ای با کمک ضابطین خاص این حوزه و با رصد و تحت نظارت داشتن فعالیت در این شبکه‌ها، برخورد قاطع و لازم و قانونی را با مجرمان خواهد داشت.

«بابایی» معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم رایانه ای با اشاره به تهدیدات روز افزون شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: با عنایت به گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه و استقبال از آن‌ها متاسفانه همزمان شاهد افزایش تهدیدات جدید در این حوزه نیز هستیم.

وی به آسیب‌های این شبکه‌ها اشاره کرد و افزود: تهدیدات این شبکه‌ها موجب از میان رفتن وفادادری و اعتماد متقابل در خانواده‌ها، گسست فردی و عاطفی و نهایتا از هم گسیختگی دکتر جواد بابایی, معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشورخانواده‌ها، به هم آمیختگی فرهنگی، تبلیغات ضد دینی و القای شبهه، انتشار مطالب قومی و منطقه‌ای و افزایش تحریک پذیری قومیت‌ها، ترویج و شکل گیری سریع شایعات اکاذیب و رفتارهای خارج از ادب و نزاکت شده است که این موارد تنها گوشه‌ای از ده‌ها آسیب این شبکه‌هاست.

سرپرست دادسرای جرایم رایانه ای تهران به ارتکاب جرم در بستر این شبکه‌ها اشاره کرد و گفت: ارتکاب جرایم در این شبکه‌های اجتماعی با روش‌های متفاوتی از قبیل ساخت پروفایل‌های تقلبی، به دست آوردن اطلاعات موجود گوشی کاربران و نقض حریم خصوصی و سوء استفاده از آن‌ها، تشکیل گروه‌های خاص و به دست آوردن اطلاعات اشخاص حتی اشخاص غیر عضو امکان پذیر است.

وی در پایان از کابران این شبکه‌ها و خصوصا خانواده‌ها خواست تا با هوشیاری و احتیاط کامل از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و گفت:  دادسرای جرایم رایانه ای نیز با کمک ضابطین خاص این حوزه با رصد و تحت نظارت داشتن فعالیت در این شبکه‌ها برخورد قاطع و لازم و قانونی را با مجرمین خواهد داشت.

منبع:میزان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!