0

دستگیری یک هکر به علت دسترسی به سرورهای دانشگاه

دسته بندی ها : فضای مجازی 3 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 399 بازدید

رئیس پلیس فتا تهران از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به دسترسی غیر مجاز به سرورهای دانشگاه می‌نمود خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ کاکوان بیان کرد: طی شکایت نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌ها به این پلیس، نماینده حقوقی شاکی اظهار داشت شخص یا اشخاصی ناشناس اقدام به هک و دسترسی غیرمجاز به سرورهای رایانه‌ای دانشگاه نموده و پس از آن تعدادی از داده‌های رایانه‌ای را حذف و یا تخریب نموده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: در این باره تحقیقات از مسئولین فنی دانشگاه آغاز گردید که در این خصوص بدوا طبق مراجعه به محل دانشگاه و بررسی سرورهای رایانه‌ای توسط کارشناسان فنی و دیجیتال پلیس فتای تهران‌، طی بررسی سوابق موجود با توجه به شناسایی آی‌پی‌های استخراج شده مشخص گردید آی‌پی‌ها مربوط به خارج از کشور بوده و موضوع منجر به نتیجه نشد ولی با بررسی دقیق‌تر و سوابق ادله دیجیتال و با استعلام از مبادی ذی‌ربط در نهایت متهمان شناسایی و به پلیس انتقال یافتند‌، در ابتدا اقدام به انکار جرم نمودند ولی با ارائه ادله دیجیتال پلیسی به جرم خود معترف و انگیزه‌شان را از این موضوع  کسب درآمد عنوان نمودند.

سرهنگ کاکوان در پایان هشدار داد: ارگان‌ها‌، سازمان‌ها و مراکز دولتی و غیر دولتی که دارای اطلاعات مهم در سرورهای خود می‌باشند می‌بایست حتما از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امنیتی برای سیستم‌های رایانه‌ای خود استفاده کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!