0

دستگیری سر شبکه های شرکت هرمی یونیک فاینانس در خراسان رضوی

دسته بندی ها : شرکت هرمی - بازاریابی شبکه ای 17 اسفند 1400 کارشناس سایبرلا 486 بازدید
کلاهبرداری پونزی ponzi - کلاهبرداری هرمی - سایبرلا

 در جدیدترین اقدام وزارت اطلاعات، 4 نفر از سرشاخه های فعال شرکت هرمی یونیک فاینانس در استان خراسان رضوی دستگیر شدند. این افراد بیش از 8000 نفر را جذب این مجموعه هرمی کرده و بیش از 17 میلیون دلار نیز جذب سرمایه داشته اند.  میزان درآمد سرشاخه های دستگیر شده بالغ بر 1600000 دلار بوده و شکایت های متعددی از آنان در مراجع قضایی مربوطه ثبت شده است.

این شرکت صوری که آغاز فعالیتش به سال 2016 بازمی گردد با استفاده از عناوینی هم چون کسب درآمدهای دلاری، معاملات رمزارز و سرمایه‌گذاری در بورس‌های بین المللی تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی دارد و با نمایش زندگی های لاکچری سرمایه های کاربران را جذب و در مدت بیش از 2 سال بیش از مبلغ دویست میلیون دلار از سپرده های افراد را از کشور خارج کرده است.

علی رغم برخوردهای صورت گرفته و دستگیری سرشاخه های اصلی شرکت در استان های مختلف، مهره های اصلی شرکت هر بار با تغییر رویکرد و با استفاده از عناوین متفاوت به دنبال ادامه حیات این مجموعه هرمی بوده اند. حتی برخی از آنها طرح های جدیدی را ارائه و با نام شرکت جدید در حال فعالیت هستند.

یکی از این شگردهای مورد استفاده ارائه رمزارز جعلی UNQT بوده است. رمزارزی که  در ابتدا با قیمت 14 دلار عرضه شداما قیمت آن به 13 سنت رسید و خسارات زیادی را به سرمایه گذاران وارد کرد.

با آنکه نزدیک به یکسال است که این مجموعه هرمی هیچ سودی را به اعضا پرداخت نکرده و هر روزه اخبار زیادی از دستگیری سرشاخه های آن در خبرگزاری ها منتشر می شود اما هنوز برخی زوال این شرکت هرمی را باور نداشته و اصرار بر ادامه اشتباه خود دارند.

سرمایه گذاری در تمامی شبکه های هرمی محکوم به شکست است چراکه هیچ فعالیت مولد اقتصادی در آنها صورت نگرفته و تنها منبع پرداخت سود، ورود اعضای جدید است که با اتمام آن نیز پرداخت ها به پایان می رسد. اما مؤثرترین راه در پایان فعالیت چنین مجموعه هایی خودداری از سرمایه گذاری افراد در آنها است. نظارت و تشدید برخورد تا زمانی که افراد مایل به سرمایه گذاری در این مجموعه ها هستند اثربخشی لازم را ندارد زیرا شگرد جدیدی توسط آنها ابداع و فعالیت شان ادامه پیدا می کند. با خودداری از سرمایه گذاری در این مجموعه های کلاهبرداری نه تنها سرمایه خود را حفظ خواهید کرد بلکه گامی در جهت شکوفایی اقتصاد جامعه نیز برخواهید داشت. ارزهای خارج شده توسط مجموعه های هرمی می تواند در بسیاری از پروژه های کلان اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرد و برطرف کننده مشکلات زیادی باشد.

منبع: ایران هشدار

نمونه شکواییه کلاهبرداری پانزی, بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!