0

دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر از هرمی ها و بازاریابان شبکه ای

دسته بندی ها : شرکت هرمی - بازاریابی شبکه ای 13 دی 1401 کارشناس سایبرلا 203 بازدید
مجازات زندان و حبس , دستگیری و بازداشت مجرم

رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای شش طرح مبارزه با شرکت های بازاریابی شبکه ای غیر مجاز و هرمی در سراسر کشور خبر داد و گفت که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۳۷۲ پرونده مربوط به شرکت های هرمی در سراسر کشور رسیدگی شده است.

سردار محمد قنبری دراین باره گفت: با توجه به اینکه در سال‌جاری یکی از برنامه های عملیاتی این پلیس، مبارزه با شرکت های بازاریابی شبکه ای غیر مجاز و دسیسه های هرمی بوده است بنابراین در این راستا شش مرحله طرح برای مبارزه با شرکت های هرمی از ابتدای سال تا پایان آذرماه در سراسر کشور به اجرا درآمد و در آن با بهره‌گیری از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت‌های موجود، توسط رده های متناظر با افراد سودجو و مجرمان برخورد شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح‌ها، تعداد ۶۲۷ نفر دستگیر، ۳۱ شرکت بازاریابی شبکه ای غیر مجاز و ۶۳ مکان فعالیت شرکت های هرمی پلمب شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری با اقدامات انجام شده از سوی ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی و نیز استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی تعداد ۳۷۲ پرونده مربوط به شرکت‌های هرمی در سراسر کشور رسیدگی شد که در مجموع اقدامات پلیسی و پیشدستانه کارآگاهان منتج به دستگیری بیش از هزار نفر شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۸۳۵ میلیارد برآورد شده است، گفت: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات مربوط به استان‌های تهران بزرگ، غرب استان تهران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه، و البرز است.

قنبری با هشدار به اینکه فعالیت در شرکت‌های هرمی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، گفت: پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفندهای شرکت‌های هرمی است.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!