0

دستگیری سرشاخه های شرکت fsb / صدور اعلان قرمز برای موسسین شرکت

دسته بندی ها : فضای مجازی 31 خرداد 1402 کارشناس سایبرلا 1445 بازدید
مجازات زندان و حبس , دستگیری و بازداشت مجرم

به اطلاع می رساند تعدادی از سرشاخه های اصلی شرکت هرمی پانزی fsb دستگیر شدند و اعلان قرمز برای موسسین این شرکت در خارج از کشور صادر شده است.  برخورد با فعالین این شرکت در داخل کشور نیز ادامه خواهد داشت.

شرکت فیوجر ساکسزفول بیزینس (future successful business) موسوم به شرکت اف اس بی کمپانی با ادعای ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ بر روی اپلیکیشن‌های موبایل و حمایت از برنامه نویسان و نویسندگانی که برنامه و کتاب های الکترونیک خود را در مارکت های خارجی همچون گوگل پلی عرضه می کنند، فعالیتش را آغاز کرد. اما با گذشت مدتی از فعالیتش بدون اخذ مجوز وارد حوزه جذب سرمایه شد و با ادعای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سپرده گذاران زیادی را جذب خود نمود.

این شرکت به منظور جذب مخاطب فعالیت گسترده ای را در شبکه های اجتماعی انجام داده و همانند سایر طرح های هرمی- پانزی شگرد اصلی اش در جذب سرمایه وعده پرداخت سودهای ثابت و کسب درآمدهای دلاری بوده است.

اف اس بی در راستای درآمدزایی خود از شبکه سازی نیز غافل نبوده و با وعده پرداخت پاداش مجموعه گیری تا 30 سطح در هر سطح تا 1 درصد و از سطح 1 تا 10 به میزان 5 درصد، افراد زیادی را تطمیع و جذب مجموعه کلاهبرداری خود نموده است.

در تبلیغات مطرح شده توسط فعالین شرکت نشانه های از پانزی بودن وجود داشته که اگر توسط کاربران مورد توجه قرار می گرفت شاید تعداد کمتری در دام آن گرفتار می شدند. این نشانه ها عبارت است از:

  • ادعای بین المللی بودن و فعالیت در محدوده گسترده جهانی؛ در حالی که ترافیک وب سایت نشان می دهد تمامی کاربران آن ایرانی هستند؛
  • فقدان شفافیت در خصوص مالکان شرکت و سایت؛
  • تمرکز بر تبلیغات در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی همانند سایر طرح های پانزی؛
  • ادعای انجام فعالیت مولد اقتصادی و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بدون ارائه هیچ گونه مستندی؛
  • ادعای پرداخت سودهای 10 درصدی به طور ماهانه که با ماهیت بازار ارزهای دیجیتال منطبق نیست.

با شناسایی عاملین اصلی گسترش فعالیت این شرکت در داخل کشور، برخورد و دستگیری با فعالان آن آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

منبع: ایران هشدار

دانلود نمونه شکواییه کلاهبرداری پانزی (شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای) | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!