0

جزییات قرارداد سازمان زمین شناسی ایران و فرانسه

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 آبان 1394 مدیر سایبرلا 484 بازدید

معدن 24- روز گذشته سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران در راستای گسترش روابط بین المللی خود در شرایط پسا تحریم، مراودات علمی و فنی خود را با هدف انتقال دانش فنی با سه نهاد: سازمان زمین شناسی فرانسه (BRGM) ، آکادمی علوم فرانسه و مرکز علوم و تحقیقات فرانسه (CNRS) توسعه خواهد داد.

مهندس محمدتقی کره ای، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در گفتگو با خبرنگار معدن 24 با بیان این مطلب گفت: به دنبال عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان زمین شناسی فرانسه و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران در تابستان سال جاری از میان 12 مورد توافق شده در آن تفاهم نامه 2 موضوع، مدل سازی اکتشاف کانسارهای پنهان و عمیق و فرآوری عناصر نادر خاکی جهت اجرایی شدن در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: قرارداد تفاهم نامه مزبور امروز جهت اجرایی شدن مورد بررسی و مذاکره طرفین قرار گرفت و پیش بینی میگردد طی دو روز اینده نهایی گردد ، هدف اصلی از انعقاد این قرارداد انتقال دانش فنی و به روزرسانی تجارب کارشناسان علوم زمین در کشور خواهد بود.
رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطر نشان کرد: مواردی از این تفاهم نامه که منجربه قرارداد شده بخش کوچکی از نواحی سرزمین پهناور ایران است که در صورت موفقیت و رسیدن به اهداف پیش بینی شده قابل تعمیم به سایر نواحی توسط کارشناسان کشورمان با توسل به دانش فنی روز جهان است.

کره ای تصریح کرد: کشور ما در زمینه اکتشاف و بهره برداری از ذخایر عمیق خود در ابتدای راه بوده و استفاده از تجربیات بین المللی و انتقال دانش فنی در این زمینه به متخصصین شایسته کشورمان، میتواند به شناسایی این منابع و مواهب الهی غنی کشورمان سرعت ببخشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!