0

خانه تکانی سایبری با پایان تعطیلات نوروزی

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات 17 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 734 بازدید

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با توجه به اتمام تعطیلات سال نو و پایان سفرهای نوروزی به شهروندان عزیز توصیه کرد: با پایان تعطیلات نوروزی حتما نکات ایمنی را رعایت نمایند نکاتی که می‌تواند آنها را از دام مجرمان سایبری نجات دهد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ پاسدار علی اعتمادی تصریح‌کرد: با توجه به اتمام تعطیلات سال نو و پایان سفرهای نوروزی به شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم به موارد زیر گوش فرا دهند:

تغییر دوره‌ای رمزهای اینترنتی و بانکی ضرورت دارد و این امر می‌تواند در صورت به سرقت رفتن رمزهای ما مجرمان سایبری را ناکام بگذارد و از اطلاعات مهم و با ارزش ما نگهداری کند.

تغییر رمز برای کارت‌های بانکی نیز ضروری است و با توجه به مسافرت نوروزی و استفاده از کارت بانکی در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده، تغییر رمز بانکی شهروندان ضروری است و می‌تواند مانع سرقت از این عزیزان در صورت سرقت رمز بانکی‌شان گردد.

عکس و فیلم‌های تهیه شده ایام نوروزی و مسافرت‌ها که با گوشی‌های هوشمند، تبلت و… گرفته شده بهتر است به حافظه‌های جانبی ذخیره‌سازی (هارد اکسترنال، دیسکت و…) منتقل گردد، تا علاوه بر نگهداری آنها از خطر به سرقت رفتن این اطلاعات ارزشمند و خصوصی جلوگیری کرد.

عدم نگهداری اطلاعات در گوشی‌های تلفن همراه تبلت و … یکی از راه‌های حفظ حریم خصوصی می‌باشد. وجود اطلاعات مهم و خصوصی در تجهیزات قابل حمل از جمله تلفن همراه، تبلت و… حریم خصوصی افراد را تهدید می‌کند.

بارها مشاهده شده برخی از سارقان با سرقت گوشی‌های تلفن همراه یا تبلت و به علت عدم رمز گذاری مناسب بر روی این سیستم‌ها، به راحتی به تمامی اطلاعات موجود در حافظه تلفن همراه یا تبلت دسترسی داشته و با به اشتراک گذاری تصاویر و کلیپ‌های خصوصی به دنبال اخاذی از هموطنان عزیز بوده‌اند.

در کنار عدم نگهداری اطلاعات در تلفن همراه، رمزگذاری بر روی این گوشی‌ها بسیار مهم می‌باشد: استفاده از سیستم رمز نگاری مناسب بر روی تلفن همراه، تبلت و حافظه‌های خارجی و فعال بودن pin کد گوشی، امنیت کاربران این گونه ابزارها را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

با تغییر رمزها و انتقال اطلاعات موجود بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت و حتی لپ‌تاب به حافظه‌های جانبی خانه تکانی در سیستم‌های خود انجام دهند تا مانع دسترسی افراد غیر مجاز به اطلاعات مهم و با ارزش خود شوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!