0

زاغ زنی اینترنتی، کلاهبرداری عجیب

همراه بانک جعلی - بدافزار گوشی موبایل

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با وارد کردن رمز بانکی و شناسه کاربران حساب افراد را تخلیه می‌کرد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با اعلام شکایت چند نفر از مالباختگان به پلیس فتا مبنی بر تخلیه حساب بانکیشان از طریق همراه بانک، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و مورد بررسی کارآگاهان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس تحقیقات پلیس مشخص شد اگر کاربری قصد وارد شدن به همراه بانک را داشته باشد، باید شناسه و رمز خاصی را وارد کند تا به حساب بانکی خود متصل شود.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: فردی با در دست داشتن شناسه و رمز کاربری افراد در همراه بانک‌ها، شناسه‌ها و رمزهای مشابه را وارد سامانه های همراه بانک می‌کرد و به این ترتیب از هر ۱۰۰ رمز و شناسه یکی از آن‌ها متعلق به اشخاص حقیقی بود که با توجه به دسترسی حساب بانکی، تمام مبالغ حساب کاربران را تخلیه می‌کرد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم افزود: فرد کلاهبردار به سرقت بالای ۱۰۰ میلیون تومان از بیش از ۳۰ نفر اعتراف کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه هم کاربر بانکی و هم مسئولان بانک مقصر هستند، گفت: کاربران قبل از وقوع چنین تخلفاتی باید از به کارگیری شناسه و رمزهای کاربری شبیه یکدیگر جلوگیری کنند، به نحوی که باید شناسه و رمز بانکی کاربر در همراه بانک از حروف و اعداد تشکیل شود، همچنین بانک ها هم در ارائه رمز دوم به مشتریان باید تلاش کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از فیشینگ و کلاهبرداری های بانکی باید کاربران از بانکداران بخواهند که رمز دوم بانکی را به آن ها ارائه دهند.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه از اول آذر ماه سال جاری، ارائه رمز دوم بانکی توسط بانک به صاحبان حساب مطرح شد، خاطرنشان کرد: پلیس فتا به شهروندان توصیه می‌کند که رمز دوم بانکی را از متصدیان بانک‌های عامل خود طلب کنند، لذا با توجه به دستور بانک مرکزی به تمامی شعب بانک‌های سراسر کشور مبنی بر ارائه رمز دوم بانکی، در صورت تخلیه حساب از طریق کلاهبرداری اینترنتی بانک موظف به پرداخت خسارات است.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه در حال حاضر ارائه رمز دوم بانکی به شهروندان اختیاری است، خاطرنشان کرد: پس از اعلام ارائه رمز دوم توسط بانک‌ها، سه بانک ملی، سپه و پارسیان نسبت به تبلیغات در خصوص ارائه رمز دوم به مشتریان خود اطلاع رسانی کرده‌اند، لذا از خرداد ماه سال ۹۸ ارائه این خدمت توسط بانک‌ها اجباری خواهد شد و تمام بانک‌ها موظف به ارائه رمز دوم بانکی به صورت پیامکی به مشتریان خود هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!