0

حسابدار شرکت، سارق اینترنتی از آب در آمد

شخصی که با در دست داشتن اطلاعات حساب بانکی مشتریان خود اقدام به خرید اینترنتی می کرد، توسط ماموران پلیس فتای استان فارس شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در پی اعلام شکایت سه نفر از همشهریان یک شرکت مبنی بر کسر شدن مبالغی از حسابشان به صورت نامعلوم و نامشخص در بستر فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.

سرهنگ “سیدموسی حسینی” ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها به صورت خرید از یک فروشگاه اینترنتی صورت گرفته است.
وی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با ردیابی های پلیسی خود، در اقدامی فنی موفق به شناسایی سارق شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: هنگامی که شاکیان با متهم روبرو می شوند بیان می دارند که متهم را می شناسند و همگی در طول چند روز گذشته به شرکتی که متهم در آن فعالیت می کند مراجعه کرده اند و اطلاعات کارت عابربانک و پسوورد خود را به او داده تا از حسابشان مبالغ مورد نظر را برداشت کند.

سرهنگ حسینی افزود: حسابدار با مواجهه شدن به موجودی حساب های افراد وسوسه شده، رمز دوم آنان را فعال می کند و به خیال این که امکان شناسایی شدن در فضای مجازی وجود ندارد پس از گذشت چند روز اقدام به خرید اینترنتی با حساب شاکیان می کند.
وی هشدار داد: افرادی که از خدمات الکترونیکی بانک ها جهت انجام امورات مالی و پرداخت های خود بهره می برند باید نسبت به نگهداری اطلاعات کارت و حسابشان توجه و دقت کافی را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس متذکر شد: با پیشرفت های عرصه دولت الکترونیک و تکنولوژی های نوین، افراد می بایست اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات مهم حساب خود به دیگران، خود را از معرض خطر برداشت های غیر مجاز مصون دارند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!