0

دستگیری هم‌دست فیشر خارجی در ایران

دادسرا و دستگیری, جرم, مجازات, متهم, بازداشت

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری هم‌دست فیشر خارجی در ایران که مبلغ 300 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران عنوان کرد: در پی شکواییه فردی با عنوان برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی که گمان می‌کرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران قرار گرفت.

وی گفت : طبق اظهارات شاکی مشخص شد که وی برای انتقال پول به صورت کارت به کارت اقدام به جستجو از طریق سایت گوگل کرده است که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی استفاده از اینترنت و نحوه صحیح انجام این کار در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفته است.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با استعلام صورت گرفته مشخص شد وجوه سرقتی از کارت شاکی به حساب خانمی واریز شده است که وی  مدتی پیش  کارت بانکی خود را گم کرده است و هیچ اقدامی در جهت مسدود سازی کارت بانکی خود انجام نداده است،در نهایت با تلاش کارآگاهان سایبری، متهم اصلی پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیرشد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: متهم دستگیر شده ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از روبرو شدن با مدارک و ادله دیجیتال جرم به جرم خود اعتراف کرد و گفت که به تارگی همسرش به ترکیه مهاجرت کرده و با مجرم اینترنتی آشنا شده است و پس از درمیان گذاشتن موضوع با بنده، قرار شد همسرم به کمک آن فرد اطلاعات حساب افرادی که در ایران وارد سایت جعلی فیشینگ می‌شوند را در اختیار بنده قرار دهند و بنده حساب‌ها را خالی کنم و سهم آنها را برایشان واریز نمایم.

این مقام انتظامی به هموطنان هشدار داد: هنگام استفاده از امکانات خدمات اینترنتی بانک‌ها حتماً توجه داشته باشند که از طریق حساب کاربری خود در بانک مذکور و یا از طریق برنامه‌هایی که به صورت اندروید در گوشی‌های هوشمند در دسترس شهروندان قرار دارد استفاده کنند.

وی بیان داشت : افرادی که کارت بانکی خود را به هر نحوی از دست می‌دهند با نادیده گرفتن این موضوع که حسابشان پول دارد یا خالی است می‌بایست حتماً اقدامات لازم در خصوص مسدودسازی حساب بانکی خود انجام دهند زیرا در غیر اینصورت اولین متهمی که می‌بایست در حضور مراجع قضایی پاسخگو باشد فردی است که کارت بانکی خود را گم کرده است.

منبع: پلیس فتا

دانلود نمونه شکواییه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!