0

برگزاری دوره‌های آموزشی وکلای علاقه‌مند به دعاوی امنیتی

دسته بندی ها : وکیل جرایم سایبری 19 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 458 بازدید

رئیس جدید کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز این آمادگی را دارد که با همکاری دستگاه قضایی دوره‌های خاصی را برگزار کرده و افرادی که به دعاوی امنیتی علاقه‌مند هستند در این دوره حاضر شوند.

فارس: امیر حسین‌آبادی رئیس جدید کانون وکلای دادگستری مرکز در نشست مشترک اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، با اشاره به نامه هیأت مدیره قبلی کانون مرکز به قوه قضائیه مبنی بر حذف تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی کیفری، گفت:‌ متأسفانه در این ماده اصول قانونگذاری به هیچ عنوان رعایت نشده و یکی از مشکلاتی که به قانون آئین دادرسی کیفری نقص وارد می‌کند، تبصره ماده 48 است.

وی افزود: آنطور که از شواهد برمی‌آید آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا چندان اعتقادی به تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی کیفری ندارد.

وی افزود: دلیل این صحبتم این است که 7 تا 8 ماه از اجرای قانون می‌گذرد اما رئیس قوه قضائیه هنوز فهرست وکلای موضوع تبصره 48 را تعیین نکرده است.

رئیس جدید کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: ما معتقدیم همه وکلا برای ورود به دعاوی امنیتی صلاحیت دارند، و پیش از این نیز در یکی از یادداشت‌هایی که در یکی از جراید نوشتم اظهار داشتم که می‌توان برای این موضوع یک رابطه خاصی را مشخص کرد برای مثال وکلایی که سابقه وکالت 5 یا 10 ساله دارند بتوانند در این پرونده‌ها وارد شوند.

وی ادامه داد:‌ هر چند این موضوع هم از نظر ما قابل قبول نیست،‌ اما برای جلوگیری از تبعیض می‌توان این کار را انجام داد.

حسین‌آبادی تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری مرکز این آمادگی را دارد که با همکاری دستگاه قضایی دوره‌های خاصی را برگزار کرده و افرادی را که به دعاوی امنیتی علاقه‌مند هستند در این دوره حاضر شوند و پس از موفقیت در آزمون گواهینامه دریافت کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!