0

کلاهبرداری های با استفاده از مهندسی اجتماعی

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی بیان داشت : اخیراً با گسترش استفاده افراد جامعه از ابزار های ارتباطی از قبیل تلفن، تلفن همراه و دیگر وسایل، نحوه تعامل انسان ها با یکدیگر در حال تغییر و دگرگونی است و با توجه به ضریب نفوذ بالای استفاده از ابزارهای ارتباطی در کشور فضا برای سوء استفاده کلاهبردارن مهیا شده است

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، این مقام انتظامی گفت: قرار دادن اطلاعات بانکی  در اختیار کلاهبرداران توسط مالباختگان از ویژگی های کلاهبرداری هایی است که از شگرد مهندسی اجتماعی در آن ها استفاده می شود و سود جویان در ابتدا با طعمه ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد آن ها، اطلاعاتی را که نیاز داشته، به دست آورده یا اینکه طعمه های خود را وادار به انجام کار خاصی کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد : کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود حس حرص و طمع افراد را برانگیخته کرده و با دادن وعده های مالی آن ها را وارد چرخه مهندسی اجتماعی می کنند و در پاره ای از موارد کلاهبرداران به قدری حرفه ای عمل می کنند که فرصت تفکر و تجزیه و تحلیل را از طرف مقابل خود می گیرند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی در خاتمه با اشاره به اینکه در بین قربانیان از همه اقشار جامعه وجود دارد و این موضوع معطوف به قشر خاصی نیست افزود : شهروندان  باید توجه داشته باشند که در هنگام تماس اگر قادر به شناسایی فرد تماس گیرنده نبودند خواسته های آن ها را عملی نسازندو اگر قرار است وجهی را دریافت نمائید ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضاء و … به فرد مذکور نمی باشد و این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی می باشد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!