0

آیا جواب دادن به توهینِ دیگران هم جرم است؟

دسته بندی ها : تهدید و توهین در اینترنت 26 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 301 بازدید

خبرگزاری میزان: توهین کردن در قانون جرم بحساب می‌آید؛ اما اگر کسی به ما توهین کند، می‌توانیم جواب توهین او را با اهانت متقابل بدهیم؟ آیا این کار، یعنی توهین در برابر توهین هم جرم است؟ آیا کسی که در برابر توهین او، به وی دشنام داده‌ایم، می‌تواند از ما شکایت کند؟

سوال مطرح شده: بنده در شهری درحال کار هستم یکی از همسایه ها به مراجعه به درب آپارتمان و فقط زن و فرزندانم بودند با در آوردن کت و فریاد و تهدید پسرم (بدون هیچگونه موردی) به صرف بد صحبت کردن پسرم مبادرت به تهدید و آبروریزی نموده است حکم قضایی جهت جلوگیری از چنین مواردی برای این افرادچیست؟ ضمنا ضرب و شتمی صورت نگرفته و همسرم ناراحتی اعصاب گرفته است.

پاسخ: توهین از جمله شایع ترین مصادیق ارتکاب جرم علیه حیثیت و حرمت افراد می باشد. از طرف دیگر باید بیان داشت که توهین صرفاً به لفظ واقع نمی شود؛ بلکه اعمالی ممکن است صورت گیرد که مصداقی از توهین باشد.

اما در پاسخ به سوال باید بیان داشت چنانچه فردی به منزل شما مراجعت کرده و به خانواده شما با الفاظ یا اعمالی توهین نموده باشد، این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا علیه وی شکایت از باب توهین و تهدید مطرح نمایید. چنانچه فرزند شما نیز توهینی به آن فرد کرده باشد، آن فرد می بایست اقدامات قانونی انجام دهد. به عبارت دیگر صرف مورد توهین واقع شدن مجوز این نخواهد بود که آن شخص هم توهین و یا تهدید نماید.

اما در مورد ناراحتی اعصاب همسرتان باید عرض نمود که مطابق قانون هر کس بدون مجوز قانونی عمداً یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا حیثیت و سلامتی دیگران لطمه ای وارد نماید که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود خواهد بود.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!