0

ضرورت اطلاع‌رسانی در مقابله با جعل اسناد

دسته بندی ها : فضای مجازی 15 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 397 بازدید

یک مقام انتظامی در آگاهی کشور با بیان اینکه بسیاری از افرادی که جعل می‌کنند یا از اسناد جعلی استفاده می‌کنند با مصادیق جعل آشنا نیستند گفت: هم اکنون مصادیق جعل بسیار زیاد است که باید آنها سازماندهی شوند.

فارس: سرهنگ عسگری در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان‌دهی مهرهای ضد جعل، گفت: در زمان کنونی هر فردی که مغازه‌ای را باز می‌کند می‌تواند مهری را بسازد و از آن استفاده کند. باید در زمینه ثبت مهرها و اعتماد به شخصی که مهر می‌سازد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: بسیاری از افرادی که جعل می‌کنند و یا از اسناد جعلی استفاده می‌کنند با مصادیق جعل آشنا نیستند. هم اکنون برخی از دفاترخانه‌ها نیز اسناد جعلی را با نام و مدارک اشخاص دیگری درست می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته باندی در شهرداری دستگیر شدند که مهر شهرداری را جعل کرده بودند و از آن سوء استفاده می‌کردند.

عسگری در خاتمه گفت: هم اکنون ترفندی ایجاد شده که برخی اشخاص 3 نفر را به عنوان هیات مدیره اعلام می‌کنند و شرکتی را با آدرسی واهی به ثبت می‌رسانند و به جعل و کلاهبرداری از مردم مشغول می‌شوند.

به گزارش فارس، پیش از ظهر امروز تفاهم‌نامه‌ای با عنوان طرح سازماندهی و تخصیص کد رهگیری مهرهای امنیتی و ضد جعل کشور میان مرکز جامع مهرهای امنیتی و ضد جعل و اتحادیه سازندگان کلیشه،‌مهر و پلاک کشور امضاء شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!