0

سوءاستفاده از هویت دیگران در فضای مجازی جرم است

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 شهریور 1397 مدیر سایبرلا 466 بازدید

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: شخصی که با سوءاستفاده از مشخصات همکار خود در یکی از ادارات اقدام به طرح شکایت کرده بود، توسط پلیس فتا اردبیل دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم علی قهرمان طالع از شناسایی و دستگیری فردی که با هویت یکی از همکاران خود در اداره کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای استان اردبیل اقدام به طرح شکایت در سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور کرده بود خبر دادو اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای با عنوان نشر اکاذیب توسط شاکیه به پلیس فتا اردبیل، مخاطب اظهار داشت که شخصی با سوءاستفاده از هویت وی با لحنی تند و مطالبی کذب نسبت به طرح شکایت از مسئولان اداره مربوطه در سامانه بازرسی کل کشور داشته که بنده پس از دریافت پیامکی مبنی بر “شکایت شما با موفقیت ثبت گردید” متوجه شده و به این پلیس مراجعه نمودم که روند رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی اداری این قضیه با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیرکل محترم فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور و اداره کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای استان اردبیل و با توجه به اینکه متهم با استفاده از ترفند‌های مختلف قصد گمراه کردن پلیس را داشت، کارشناسان این پلیس در ادامه بررسی‌های پلیسی به یکی از همکاران شاکیه در اداره مظنون و پس از بررسی‌های فنی متهم مورد نظر را دستگیر و پس از مواجهه با ادله دیجیتال به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

این مقام ارشد انتظامی در پایان توصیه کرد: هم‌وطنان عزیز دقت داشته باشند که با توجه به ماده 744،745،746 قانون جرائم رایانه‌ای به‌هیچ‌وجه از هویت و عکس دیگران در فضای مجازی استفاده نکرده و همچنین از نسبت دادن و نشر اکاذیب در این فضا جداً خودداری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!