0

برخی از نکات مهم در تنظیم قراردادهای بین‌المللی

یکی از مباحث بسیار مهم در تجارت بین‌الملل تنظیم و انعقاد قراردادهای تجاری بین‌المللی است.

قراردادهای تجاری بین‌المللی متضمن سه اصطلاح “قرارداد”، “تجاری” و “بین‏ المللی” است. قرارداد به توافقی الزام آور اطلاق می‏شود که روابط دو یا چند طرف را تنظیم می‌کند. این روابط می‏تواند در زمینه خرید و فروش، اجاره، رهن، ضمانت، اعطای تسهیلات مالی و امثال آن باشد.

قرارداد تجاری به آن دسته از قراردادها اطلاق می‏شود که برای مقاصد کسب و کار و رفع نیازهای تجاری منعقد می‏شود. قراردادهایی که برای رفع نیازهای شخصی منعقد می‏شود قراردادهای مصرف کننده نامیده شده و از حیطه بحث خارج است.

شایان ذکر است که در اینجا قراردادهای تجاری در مقابل قراردادهای مدنی – به نحوی که در برخی از نظام‏های حقوقی مثل فرانسه تمایز پیدا کرده است – قرار ندارد و بنابراین اگر قراردادی برای مصارف شخصی و خانوادگی نبوده و هدف از انعقاد آن کسب و کار و تحصیل درآمد باشد، مشمول قراردادهای تجاری است.

قید بین‏ المللی مبین این امر است که طرفین قرارداد در فراسوی مرزها با یکدیگر معامله می‏کنند و یا مقرر است که قرارداد در فراسوی مرزها به اجرا درآید. قراردادی که در داخلی مرزهای یک کشور منعقد و اجرا می‏شود، قرارداد داخلی تلقی شده و از حیطه بحث خارج است.

منبع:https://dr.shiravi.com/articles/26-2

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!