0

تلگرام ۲۵ هزار دختر و زن در ۷ استان هک شد

دسته بندی ها : وکیل جرایم سایبری 30 تیر 1395 مدیر سایبرلا 615 بازدید

عاملان هک تلگرام بیش از ۲۵ هزار زن و دختر در کشور دستگیر شدند. یک خواهر و برادر شیرازی این کار را انجام دادند و پس از دستگیری انگیزه خود را اخاذی اعلام کردند. رییس پلیس فتای استان فارس گفت: «دختر جوان شیرازی با ارایه یک شکایت قضایی به پلیس فتای شیراز مراجعه کرد و گفت اکانت تلگرامش هک شده و در اختیار شخص دیگری قرار گرفته است.

به گزارش اعتماد، با توجه به اینکه فردی ناشناس به اطلاعات فردی این شخص دسترسی پیدا کرده بود و می‌توانست تمام اطلاعات موجود در اکانتش را شامل کانتکت‌ها، تصاویر و پیام‌ها را ببیند اقدام به اخاذی از او کرد. پلیس فتای شیراز در مدت ۴۸ ساعت ۱۶ فقره پرونده دیگر با موضوع مشابه دریافت کرد. با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: «پس از بررسی مشخص شد در تمامی پرونده‌های موجود شخصی با تلفن همراه با شاکیان که بیشتر زن و دختر هستند تماس گرفته و خود را به عنوان یکی از دوستان آنها معرفی کرده و از آنها تقاضای ارسال کد گوشی شان را کرده است.»

سرهنگ حسینی ادامه داد: «قربانیان نیز بدون احراز هویت اصلی فرد تماس‌گیرنده کد درخواستی را به فرد تماس‌گیرنده ارسال می‌کردند و به این ترتیب بلافاصله اکانت تلگرام آنها هک می‌شد. شاکیان عنوان داشتند با توجه به صدای زنانه، متهم زن بوده و به تمام مشخصات شناسنامه‌ای آنها دسترسی داشته است.» رییس پلیس فتای استان فارس گفت: «در این پرونده‌ها هر ۱۶ شاکی گفتند که متهم یا متهمان با استفاده از شماره‌های مختلف با قربانیان تماس، پس از معرفی خود به عنوان یکی از دوستان نزدیک کد تلگرام آن را می‌گرفتند و به این ترتیب متهم به صفحه تلگرام آنها دسترسی پیدا می‌کرد. با بررسی‌های فنی و تخصصی افسران پلیس متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به دادسرای شیراز اعزام شدند. متهمان این ۱۶پرونده، خانم و آقایی بودند که باهم نسبت خواهر و برادری داشتند و خیلی زود به جرم‌شان اعتراف کردند.»

سرهنگ حسینی اظهار کرد: «این دو متهم از کاربران تلگرامی که به صورت غیر مجاز به پروفایل آنها متصل شده‌اند علاوه بر یک هزار و ۷۰۰ عکسی که از صفحه گوشی (اسکرین شات) گرفته‌اند، حدود۲۵ هزار و ۵۰۰ شماره تلفن موجود در تلفن همراه شاکیان را استخراج کرده بودند. آنها همین کار را برای شماره‌های جدید به دست آمده نیز تکرار کردند. بیشتر قربانیان زن این پرونده از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بوده‌اند. رییس پلیس فتای استان فارس از کاربران شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام درخواست کرد به هیچ‌وجه به کسانی که در شبکه‌های اجتماعی از شما درخواست ارسال کدی خاص را دارند یا درخواست ارسال اطلاعات شخصی‌شان را دارند اعتماده نکرده حتی اگر از سوی اکانت خانواده یا دوست صمیمی آنها باشند و بعد از احراز هویت اصلی شخص درخواست کننده اطلاعات، با رعایت نکات امنیتی به درخواست‌شان پاسخ دهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!