0

نشست امنیتی در ریاض با محوریت حملات سایبری

عربستان سعودی در پی حملات اخیر سایبری به برخی زیرساخت‌های دولتی در چند هفته اخیر، جلسه اضطراری تشکیل داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از سایبربان, مقامات دولتی و کارشناسان امنیت سایبری در عربستان سعودی، اقدام به برگزاری نشستی اضطراری در شهر ریاض عربستان کردند. این نشست بعد از بروز چندین حمله سایبری به زیرساخت‌های دولتی در این کشور برگزار شد. خبرگزاری‌های رسمی در عربستان در اخبار مرتبط با این موضوع، عنوان کردند که طی هفته‌های اخیر، حملات سایبری متعددی، نهادها و سازمان‌های دولتی و زیرساخت‌های حیاتی را در این کشور، مورد تهاجم قرار داده و دولت عربستان، نشست مذکور را برای یافتن راه‌کاری به جهت مقابله با این حملات تشکیل می‌دهد.

البته سعودی‌ها از بیان جزئیات در مورد اینکه کدام نهادها و سازمان‌ها در این حمله مورد تهاجم قرار گرفتند یا اینکه وسعت حمله چه میزان بوده و چه گروه یا کشوری پشت این حملات است، خودداری کرده‌اند.

ظاهراً در جلسه مذکور، در مورد راهکارهای امن سازی دولت در برابر حملات سایبری و فرایندهای احتمالی بحث و تبادل‌نظر شده است. همچنین در خبر مذکور آمده که این حمله سایبری از جانب یک کشور خارجی بوده است و هکرها از بدافزارها برای جاسوسی از قربانیان خود استفاده کرده‌اند.

در پایان لازم به ذکر است که در خبر فوق، به حمله سایبری سال 2012 به شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی اشاره شده که سعودی‌ها در آن سال، اتهام این حمله را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!