0

راه های مقابله با droid jacking در سیستم های اندرویدی

ایران‌هشدار: قبلا در مورد droid jacking و اینکه می تواند اطلاعات گوشی های اندرویدی را به راحتی به سرقت برد، توضیح دادیم. حال می خواهیم بررسی کنیم که چگونه می توان با این جاسوس افزار مقابله کرد و یا اینکه چگونه می توان از ورود آن به سیستم اندرویدی پیشگیری کرد.

 

راه های پیشگیری از droid jacking
همانند تمام ویروس ها و تروجان ها و دیگر بد افزار ها، droid jack نیز برای ورود به سیستم شما باید به طور مخفیانه خود را به یک ایمیل یا لینک یا … متصل کند. از لینک ها و پیام های متنی که در شبکه های اجتماعی و ایمیل های ناشناس، به شما ارسال می شود، پیروی نکنید چرا که این لینک ها ممکن است شما را به وب سایت ها و APK های مخرب هدایت کند.

با توجه به سهولت استفاده از سیستم های اندرویدی نسبت به دیگر سیستم های عامل، برای دانلود نرم افزار های کاربردی، حتما مراقب باشید که اپلیکیشن ها را از چه سایتی دانلود می کنید و بهتر است قبل از نصب برنامه ها، تحقیقی روی آن انجام دهید و همچنین اجازه دسترسی های مورد نیاز برنامه ها را بررسی کنید که اگر بیشتر از حد مورد نیاز بود، آن را نصب نکنید.

لازم به ذکر است که بهترین مرجع برای نصب و دانلود برنامه های اندرویدی ، فروشگاه GOOGLE PLAY است.

حتما آنتی ویروس خود را به صورت دوره ای آپدیت کنید چرا که حتی در صورت داشتن آنتی ویروس، اگر این آنتی ویروس به روز نباشد، ممکن است قادر به شناسایی نسخه های جدید بدافزار ها نباشد.

اگر متوجه شدید که سیستم شما آلوده به این جاسوس افزار است، برای پاک کردن آن در قسمت SETTING گوشی موبایل، و از بخش MANAGER و با انتخاب UNINSTALL اقدام به حذف این بد افزار نمایید. اگر مجددا مشاهده کردید که این بد افزار از سیستم شما حذف نشده است، مجبور هستید با تهیه یک BACK UP از سیستم خود، آن را RESET FACTORY نمایید که البته با این کار، تمام اطلاعات سیستم پاک می شود و دوباره به حالت اول برمی گردد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!