0

تدوین سند هوش مصنوعی و تنظیم گری پلتفرم ها در برنامه‌ هفتم تکلیف شد

دسته بندی ها : حقوق فناوری های نوین, قوانین و مقررات 15 مرداد 1402 کارشناس سایبرلا 185 بازدید
هوش مصنوعی - سایبرلا

وزیر ارتباطات اعلام کرد که بر اساس یکی از احکام مصوب کمسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات مکلف شده اند با همکاری سایر دستگاه ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون، برنامۀ ملی توسعۀ هوش مصنوعی را تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند.

با یکپارچه شدن فزاینده هوش مصنوعی با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) که سهم مهمی در تجارت، جوامع و زندگی ما دارد، رگولاتورها با وظیفه پیچیده به حداقل رساندن تهدیدات و حداکثر کردن منافع مواجه هستند.

هوش مصنوعی به‌طور فوق‌العاده‌ای کاربردی است؛ هوش مصنوعی در حال تعبیه شدن در هر کجاست و مهم نیست که آیا شما در حرفه پزشکی مشغول هستید یا در تولید یا حتی در کشاورزی، شما با برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی سر و کار خواهید داشت.

بنابراین با توجه به فراگیر شدن این فناوری در سراسر جهان از جمله ایران از سوی مسئولان اعلام شد که شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجع تصمیم گیری در این حوزه روی تدوین سند توسعه هوش مصنوعی کار می کند.

وزیر ارتباطات با اعلام این خبر این موضوع را هم گفت که در وزارت ارتباطات از یک سال و نیم قبل، مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی و یک نقشه راه ملی نیز برای توسعه هوش مصنوعی در کشور تدوین کرده‌اند و در اختیار مراکز سیاستگذار و تصمیم گیر قرار داده‌اند که بر اساس آن همه دستگاه‌های مکلف هستند ظرفیت‌های خود برای استفاده از هوش مصنوعی برای هوشمندسازی ارایه خدمات را احصاء کنند.

حال با گذشت حدود دو ماه از اعلام این خبر، عیسی زارع‌پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – به تازگی با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرده است: بر اساس یکی از احکام مصوب دیروز در کمسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مرکز ملی فضای مجازی و ما مکلف شدیم که با همکاری سایر دستگاه‌ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون، برنامۀ ملّی توسعۀ هوش مصنوعی را تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانیم. ان‌شاءالله کار به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!