0

کاهش صدور آرای متفاوت با برگزاری جلسات نقد رأی

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 آذر 1394 مدیر سایبرلا 477 بازدید

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: وقتی جلسات نقد رأی برگزار می‌شود، کمتر شاهد صدور آراء متفاوت از سوی همکاران قضایی خواهیم بود.

سی و دومین جلسه نقد رأی با حضور 90 قاضی در دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص برگزاری این جلسات گفت: زمانی که در نظام‌های حقوقی مختلف مبانی علم حقوق مطرح می‌شود، رویه‌های قضایی نیز در این زمره گنجانده می‌شود که نه تنها برای مجموعه قضات بلکه برای کسانی که در حوزه علم حقوق مشغول تدریس و تعلیم هستند نیز مفید و مؤثر است.

وی افزود: دادگستری استان تهران جایگاه ویژه‌ای دارد، ضمن اینکه قضات برجسته‌ای در این دادگستری مشغول به خدمت هستند و موضوعات قضایی پیچیده و دارای بار علمی سنگین در این دادگستری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: همه اینها زمینه‌ساز این است تا دادگستری استان تهران در حوزه نقد رأی نقش اساسی ایفا کند و آنچه که امروز به عنوان نقد رأی در دادگستری اتفاق می افتد، با رویه قضایی متفاوت است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در این جلسات، پیرامون یک رأی صادره ساعت‌ها بحث علمی، فنی صورت می‌گیرد و همکاران نخبه قضایی در این جلسات شرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: همچنین در جلسات نقد رأی، به تناسب موضوع، از قضات دیوان عالی کشور و اساتید به نام دانشگاه‌های حقوق دعوت می‌شود تا با نظرات خود ما را یاری کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات باعث می‌شود تا کمتر شاهد صدور آرای متفاوت از سوی همکاران قضایی باشیم، ضمن اینکه این نظریات از سوی پژوهشگاه قوه قضائیه دراختیار طالبین دانش حقوق قرار می‌گیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!