0

جایگزینی تجهیزات ایرانی در زیرساخت ارتباطی؟

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 مهر 1394 مدیر سایبرلا 1064 بازدید

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرای پروژه های «تجمیع» و «توانا» با تکیه بر دانش بومی و بومی سازی تکنولوژی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی کریمی نیسیانی در گفتگویی ، با اشاره به برنامه های این شرکت برای استفاده از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، گفت: برای مثال در قالب پروژه «توانا» با انتخاب پیمانکاران ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت تجهیزات مخابرات نوری (DWDM ) اجرایی شد که هم‌اکنون عملیات تحقیق و توسعه و تولید این تجهیزات در حال اجرا است.

وی اجرای این پروژه را در راستای استفاده از دانش بومی و بومی سازی فناوریهای ارتباطی عنوان کرد و اظهار داشت: در همین حال پروژه «تجمیع» در لایه دیتا به عنوان پروژه‌ای برای تامین نیازهای تجهیزاتی کشور در شرایط تحریم اجرایی شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در این پروژه از ساعت ۱۲ تا ۳ هر شب، نسبت به نصب تجهیزات اقدام شد و لایه IP کشور با اجرای این پروژه برای تامین نیازمندی‌های کشور آماده بهره‌برداری شد.

کریمی تاکید کرد: هم‌اکنون پروژه تجمیع، فاز تکمیلی خود را سپری می‌کند. معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، همچنین تعریف دو پروژه «تدبیر و امید» را برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و آمادگی برای تحقق اهداف برنامه ششم عنوان کرد.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها آماده شدن کشور برای ظرفیت ۴ ترابیت در ثانیه در بخش اینترنت و ۲۰ ترابیت در حوزه اینترنت داخل است که طراحی آن از سال گذشته انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بخشی از آن اجرایی شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!