0

درخواست یک نماینده مجلس برای بررسی قرارداد محمد خاکپور

دسته بندی ها : قرارداد ورزشی 26 مهر 1394 مدیر سایبرلا 454 بازدید

ابوذر ندیمی، موضوع استعفای سرمربی تیم فوتبال امید ایران را پس از به قهرمانی رساندن این تیم در بازی‌های غرب آسیا مورد تحلیل قرارداد و گفت: وزارت ورزش باید بررسی کند چه افرادی و براساس چه مبنایی شرط «عدم انتقاد از فدراسیون» را در قرارداد این مربی گذاشته‌اند؛ چراکه در قانون اصلی این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال چنین بندی وجود ندارد و وزارت ورزش نباید اجازه دهد این اتفاق به نام تمام وزارتخانه تمام شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت ورزش نمی‌تواند افراد را به دلیل بیان انتقاد و نظرات خود مورد بازخواست قرار داده و برای آن‌ها محدودیت ایجاد کند و هیچ قانونی از این رفتار حمایت نخواهد کرد؛ اینکه یک مربی دلیل استعفای خود را عدم اجازه نظر و انتقاد به فدراسیون مربوطه خود اعلام کند، برای وزارت ورزش بدنامی محسوب می‌شود که این وزارتخانه باید نسبت به اصلاح و تصحیح این موضوع اقدام کند.

وی با بیان اینکه قوانین نحوه انعقاد قرارداد با مربیان در فدراسیون فوتبال مشکلاتی دارد که باید مورد اصلاح قرار گیرند، افزود:  حق هر فردی است که نسبت به پایین بودن دستمزد خود اعتراض کند و با توجه به دستاوردهایش، درخواست دستمزد بیشتری را داشته باشد و بسیار ناگوار است که فوتبال ایران یک مربی خوب را به دلایل مالی از دست می‌دهد.

ندیمی با انتقاد از اینکه تفاوت میان دستمزد مربی خارجی و داخلی باید میزان حرفه‌ای بودن و ارزش جهانی  آن‌ها باشد و نه محدوده جغرافیایی زندگی‌شان، اضافه کرد: متاسفانه دیده شده است به مربیان معمولی خارجی بیشتر از یک مربی قهار و حرفه‌ای داخلی دستمزد داده می‌شود و نوعی نخبه‌کشی در ورزش ایران به چشم آید.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش در پایان گفت: ارزش‌گذاری‌ها و سطح کاری مربیان باید دلیل میزان پرداخت دستمزدهای آن‌ها را تعیین کند و اگر قرار بر در نظر گرفتن عنصر ملیت است، به‌یقین مربی داخلی حق بیشتری در دریافت دستمزد بالاتر دارد.

محمد خاکپور، سرمربی تیم‌ملی امید در فرودگاه و بلافاصله پس از بازگشت کاروان تیم از قطر، استعفا داد و برخی رسانه‌ها اشاره داشته‌اند که اعتراض او به مبلغ کم قرارداد در مقایسه با مربیان خارجی‌ بوده است و وجود بندی در قراردادش مبنی براینکه اگر در دوران مربیگری خود انتقادی از فدراسیون بکنند، فدراسیون می‌تواند تمام مبلغ قرارداد او را پس بگیرد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!