0

ارسال پیامک تبلیغاتی از جیب شهروند با نصب یک بدافزار

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 491 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با توجه به شگرد جدید مجرمان در سوء استفاده از گوشی هوشمند کاربران به شهروندان هشدار داد: هرگز از منابع ناشناس اقدام به دانلود نرم افزار نکرده و ضمن رعایت توصیه‌های پلیس فتا، گوشی هوشمند خود را به مجهز به آنتی ویروس نمایند..

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این هشدار گفت: باز هم متاسفانه عدم رعایت توصیه‌های پلیس فتا منجر به خسارت مالی به شهروند مشهدی شد.

وی افزود: با توجه به مراجعه شهروندی به پلیس فتا تحت عنوان شاکی مبنی بر هک شدن گوشی موبایل و اتمام شارژ تلفن همراه وی بلافاصله پس از شارژ آن، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در آزمایشگاه ادله دیجیتال پس از بررسی‌های اولیه متوجه شدند علت اتمام شارژ اعتباری گوشی تلفن همراه شاکی وجود نرم افزاری است که از طرف فردی ناشناس روی گوشی شاکی نصب شده است.

سرهنگ جهانشیری گفت: کارشناسان پلیس فتا به دنبال تحقیقات خود دریافتند این نرم افزار با دسترسی به لیست تلفن ذخیره شده در گوشی مخاطبین شاکی، با هزینه آنها پیام‌های تبلیغاتی مورد نظر را ارسال می‌نماید و از همین جهت تا شاکی سیم کارت گوشی خود را شارژ می‌نماید بلافاصله این هزینه به صورت ناخواسته صرف ارسال پیامک به مخاطبین وی می‌گردد.

وی افزود: با توجه به وجود این نرم افزار مخرب در گوشی شاکی، کارشناسان با تنظیم گوشی وی روی تنظیمات کارخانه، صاحب گوشی را از وجود این بدافزار راحت نمودند.

این مقام ارشد انتظامی با توجه به قابلیت بدافزارها برای تخریب، جاسوسی و سوءاستفاده از امکانات و اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌های هوشمند یادآور شد: برای نصب هرگونه نرم افزار مورد نیاز حتما از سایت‌های معتبر اقدام گردد و قبل از این کار نسبت به قابلیت‌های پبدا و پنهان نرم افزار مورد نظر اطلاعات جمع‌آوری گردد، که این نرم افزار دارای چه قابلیتی است و خواهان دسترسی به چه نوع اطلاعات و امکانات از سیستم ما است.

وی ادامه داد: کاربران به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از نرم افزارهای که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده و رایگان برای نصب قرار دارد، می‌تواند یک بد‌افزار باشد که اقدام به جاسوسی از سیستم ما یا سوء‌استفاده از اطلاعات و امکانات سیستم ما بنماید. لذا به هیچ وجه فریب این دست تبلیغات دریافت شارژ رایگان، دریافت حجم اینترنت رایگان، اد کن جایزه بگیر، نرم افزار … قرار نگرفته و اقدام به نصب این‌گونه نرم افزارها نکنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی تاکید کرد: برای منفعت بیشتر به صورت آگاهانه اقدام به نصب هر نوع نرم افزار نمائید و تبعات منفی نصب اینگونه بدافزارها را دست کم نگیرید، چرا که در برخی مواقع منجر به برداشت تصاویر و فیلم‌ها از گوشی هوشمند شما می‌شود.

سرهنگ جهانشیری در جایی دیگری به شهروندان توصیه کرد: نرم افزارهای مورد نیاز خود را از مبادی و سایت‌ها و کانال‌های معتبر و رسمی دریافت نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!