0

باند کلاهبرداران حرفه ای کپی کارت های بانکی متلاشی شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 شهریور 1399 کارشناس سایبرلا 541 بازدید
کارت اعتباری بانکی, پرداخت الکترونیک, سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: اعضای یک باند کلاهبرداری که با کپی گرفتن و شبیه سازی کارت‌های بانکی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند طی دو عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ احسان آنقی در بیان جزئیات این خبر گفت: چندی پیش شهروندی محلاتی با مراجعه به این پلیس شکوائیه‌ای از برداشت غیرمجاز 17 میلیون تومان طی چندین نوبت از حساب بانکی‌اش را ارائه کرد و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع از سوی کارشناسان این پلیس آغاز شد.

وی اضافه کرد: در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس مشخص شد که فرد شاکی چند روز قبل طی خریدی که از یک دستفروش داشته است، از کارت بانکی خود استفاده کرده که طی این خرید از کارت بانکی‌اش کپی‌برداری شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مراحل رسیدگی به این پرونده و در بررسی‌های کارشناسی پلیس، اعضای یک باند چهارنفره که در تهران فعالیت داشتند شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در بازجویی‌های انجام‌شده از اعضای این باند مشخص شد که این افراد در پوشش فروشندگان دوره‌گرد و با نصب دستگاه اسکمیر بر روی دستگاه کارت خوان اقدام به کپی اطلاعات بانکی خریداران کرده و پس از شبیه‌سازی و صدور کارت بانکی مغناطیسی جدید، به صورت ناشناس از دستگاه‌های ATM و نیز خرید از فروشگاه‌ها از کارت بانکی کپی شده، استفاده می‌کردند.

سرهنگ آنقی بابیان اینکه امروزه بسیاری از شگردهای مجرمانه در فضای مجازی در قالب کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی است به کاربران هشدار داد: تنها یک‌بار کشیدن کارت بانکی روی دستگاه کارت خوانی که به اسکیمر متصل است، کافی است تا اطلاعات کارت بانکی فرد کپی شده و حساب قربانی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: همشهریان باید همیشه توجه داشته باشند از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط خود مشتری وارد شود.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان گفت: کاربران از انجام خرید از فروشگاه‌های غیرمجاز جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگرفتند.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کپی کردن کارت بانکی توسط اسکیمر (Skimmer)

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!