0

کشف یکصد کارت عابر بانک خام از یک باند کلاهبردار

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 بهمن 1398 مدیر سایبرلا 413 بازدید

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: بیست و هشتم آبان ماه امسال مردی ۳۶ ساله ساکن شهرک ولیعصر (عج) با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ هشتاد میلیون ریال از حسابم کسر شده در حالی که کارت بانکی ام نزد خودم است و هیچ کسی به آن دسترسی نداشته است.

وی تصریح کرد: شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستور کار تیم تجسس پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد، شاکی اخیراً از سوپرمارکتی در حوالی شهرک ولیعصر (عج) تهران خرید کالایی داشته است و دسترسی و سرقت از حساب بانکی او بعد خرید از سوپر مارکت بوده است.

کاظمی تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با پول سرقتی سه دستگاه تلفن گوشی همراه خرید کرده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در هنگام تحقیقات پلیسی پرونده‌های مشابه دیگری به این پلیس ارجاع و مشخص متهمان در مدت ۱۲ روز، ۱۵ فقره مرتکب کلاهبرداری شده اند و با وجوه سرقتی اموالی از قبیل: طلا، جواهر، لپ تاپ، تلفن همراه، موتورسیکلت، خرید کرده اند.

وی افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که محل کپی شدن تعدادی از کارت ها باجه روزنامه و تنقلات فروشی واقع در چهاردانگه اسلامشهر است.

کاظمی عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی یکی از متهمان که مردی ۳۰ ساله شناسایی شد. تیمی از ماموران پلیس فتا برای دستگیری وی اقدام و موفق شدند در شانزدهم آذرماه متهم و یکی از هم دستانش را در کیوسک روزنامه فروشی در چهار دانگه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه اسکیمر، یک دستگاه لپ تاپ کشف شد.

رئیس پلیس فتا گفت: هر دو متهم به کپی برداری کارت شهروندان اعتراف و اظهار داشتند، با همکاری دو تن از همدستشان در ابتدا تحت پوشش سوپر مارکتی در شهرک ولیعصر (عج) تهران از کارت شهروندان کپی کرده اند و سپس با اجاره کردن دکه روزنامه فروشی در چهاردانگه اسلامشهر قصد کلاهبرداری کلانی را داشتند که دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه مخفیگاه دو متهم اخیر نیز در شهریار شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از آن محل نیز یک دستگاه لپ تاپ حاوی اطلاعات بانکی شهروندان، ۱۰۰ فقره کارت بانکی خام، تعدادی مدارک هویتی و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

کاظمی با بیان اینکه متهمان بیش از ۲۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: هر ۴ متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار ماجع قضائی قرار گرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!