0

مراقب بدافزار صوتی، تصویری و ارز دیجیتال تلگرامی باشید

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 بهمن 1396 مدیر سایبرلا 409 بازدید

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: به تازگی بد‌افزار موبایلی با عناوین مختلف از جمله مکالمه تصویری تلگرام‌، مکالمه صوتی تلگرام و یا پول دیجیتال تلگرام، مکان‌یاب و … از سوی مجرمین ایجاد گردیده که با آلوده کردن تلفن‌های همراه هوشمند اقدام به ارسال گسترده پیام برای مخاطبین قربانی می‌نماید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: با بررسی‌ها و رصد کارشناسان پلیس فتا استان کرمانشاه در آدرس این بدافزارها کلمه telgram مشاهده می‌شود که فیشینگ و جعلی بوده زیرا کلمه صحیح telegram می‌باشد.

وی تصریح‌ کرد:  این بد‌افزار ضمن دستکاری در اطلاعات اکانت تلگرام افراد قربانی‌ برای تمامی مخاطبین فرد پیام ارسال می‌کند و آنان را ترغیب به نصب بد‌افزار می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به این‌که قربانی ابتدا  پیام تبلیغاتی‌ را از طریق دوستان خود دریافت می‌کنند باعث شده کاربر ‌به موضوع اعتماد کرده و با نصب بد‌افزار  در دام مجرم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این بد‌افزار ممکن است پس از نصب خود را مخفی نماید، در خصوص راه حذف آن گفت: برای حذف آن باید در قسمت تنظیمات گوشی بخش برنامه‌ها و حذف برنامه نصب شده اقدام کرد، در غیر این صورت به طور نامحدود به کار خود ادامه می‌دهد و امکان آسیب رساندن به اطلاعات، محتوا و سرقت شماره تلفن‌های فرد قربانی را داراست.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: از هموطنان عزیز درخواست داریم که به تبلیغاتی که برایشان ارسال می‌شود توجه نکنند و اگر قصد نصب برنامه‌ای را دارند حتما به ادرس آن توجه نماید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!