0

تصویر شخصی منتشر شده در پیج خصوصی دردسر ساز شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 11 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 371 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فردی تصاویر شخصی دختر جوانی را از صفحه شبکه اجتماعی او برداشته ‌و به همراه چندین تصویر مستهجن منتشر نموده بود توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌علی کریمی اظهار کرد: خانمی جوانی با هویت معلوم، به این پلیس مراجعه و اعلام کرد شخصی ناشناس با ایجاد پیجی با نام و مشخصات ایشان علاوه بر عکس‌های شخصی وی‌، تعدادی عکس مستهجن در صفحه قرار داده و به شاکیه ‌نسبت داده است که این اقدام باعث زیر سوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی برای وی گردیده است، که با توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده و جمع آوری ادله جرم سایبری توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی  دستگیر گردید.

سرهنگ کریمی ادامه داد: متهم پس از روبرو شدن با ادله اثبات شده علت این اقدام  را دشمنی مطرح و در اعترافات خود بیان داشت تصاویر به دست آورده را از طریق اکانت خصوصی شاکیه به دست آورده و پس از ذخیره سازی اقدام به انتشار نموده است.

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه در ادامه گفت:کاربران فضای مجازی باید مواظب باشند و از انتشار تصاویر شخصی ‌خود در شبکه‌های اجتماعی پرهیز نمایند حتی اگر در تنظیمات انجام شده حالت خصوصی در نظر گرفته شده باشد باز هم امکان دارد شخصی در بین دنبال کننده‌های آنها باشد که اقدام به ذخیره و انتشار تصاویر در فضای مجازی نماید لذا توصیه می‌کنیم اگر احساس می‌کنید انتشار تصویری می‌تواند در آینده برایتان ایجاد مشکل کند از بارگذاری آن خودداری نمایید.

این مقام ارشد انتظامی افزود: یکی از توصیه های پلیس فتا به کاربران همواره این است که از انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خودداری نمائید. چرا که حفظ حریم خصوصی در گام اول بر عهده خود کاربران است که با رعایت این موارد، مانع از تعددی و تخطی دیگر کاربران می‌شود که به حریم خصوص آنها ورود کرده و برای آنها ایجاد مزاحمت نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!