0

گردانندگان کانال شاخ‌های شاهرود به دام پلیس فتا افتادند

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 آذر 1396 مدیر سایبرلا 421 بازدید

رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری مدیر کانال “شاخ ‌های شاهرود” در یکی از پیام‌رسان‌های تلفن همراه خبر داد  و گفت: متاسفانه متهم با بهره‌گیری از این ظرفیت و با تحریک عواطف کاربران فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در این فضا می‌نمود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی در راستای کشف این پرونده اظهار کرد: در پی پایش فضای‌ مجازی توسط تیم تخصصی این پلیس کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان تحت عنوان “شاخ‌های شاهرود” مورد رصد قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پیگیری، پی‌جویی و شناسایی مدیر کانال با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار پرسنل متخصص پلیس فتا این استان در شهرستان شاهرود قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهم یا متهمین با بهره‌گیری و تحریک احساسات کاربران فضای مجازی اقدام به راه‌اندازی این کانال نموده و با برگزاری مسابقه در قالب “بهترین عکس”، تصاویر خصوصی کاربران را اخذ و در نهایت در این فضا منتشر می‌نمودند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به مستندات و پی‌جویی تخصصی توسط تیم ارشد این پلیس، تعداد 2 مدیر این کانال شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردیدند، متهمین در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شده ولی با مشاهد ادله و مستندات غیرقابل انکار مربوطه به این پرونده، به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان داشتند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه با توجه به مستندات این پرونده، افراد ارسال کننده تصاویر این کانال، کاربران کم سن و به خصوص قشر دانش‌آموز بودند، به خانواده‌ها هشدار داد:  والدین باید به عملکرد و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت مستمر داشته باشند و این نکته را همواره به فرزندان خود آموزش دهند که ارسال و یا اشتراک گذاری هرگونه مطلب در فضای مجازی منوط به اجازه والدین بوده و به هیچ عنوان به تبلیغات کذایی و اغوا کننده در فضای سایبر به خصوص شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!