0

امضای قرارداد همکاری ایدرو و شرکت ترنس مش روسیه

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : خوشحالیم که در دو سال اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیر در توسعه روابط ایران با دیگر کشورها هستیم.

محمدرضا نعمت زاده درمراسم امضای قرارداد با شرکت روسی ترنس مش افزود : قراردادی که امروز منعقد می شود چند شاخص ویژه دارد، اول اینکه ایران به حمل و نقل عمومی براساس برنامه ششم اولویت می دهد و دوم اینکه به حمل و نقل ریلی و فعالیت های صنعتی ریلی در برنامه ششم توجه داریم و در دولت دوازدهم از موضوعات مهم و جدی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نعمت زاده گفت : تولید 2هزار واگن مترو درمرحله اول این قرارداد قید شده است، سال قبل هم توافق کردیم 6 هزار واگن باری وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران از روسیه خرید کنند و با هماهنگی قرار شد 1200دستگاه وارد و حدود 5 هزار دستگاه با همکاری ایران و روسیه در داخل تولید شود.

وی گفت: مشارکت و همکاری درازمدت مورد حمایت ماست که تا 30 سال آینده ادامه خواهد داشت و فقط خرید و واردات نیست.

نعمت زاده افزود : این کار با استفاده از نیروی داخلی شروع می شود و صحبت شده است یک واگن سازی داخلی با سهم 80 درصد سهم خارجی و 20 درصد سهم ایدرو تحت این قرارداد قرار گیرد.

وی گفت: طرف قرارداد، معتبرترین و بزرگترین شرکت حمل و نقل روسی است و ما با روسیه رابطه دیرینه و بویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داریم و این مناسبات را توسعه می دهیم.

نعمت زاده افزود : در سفر اخیر رییس جمهور به روسیه حضور داشتیم که این تفاهم نامه آماده شد ، خیلی به موفقیت این مشارکت امیدواریم و از طرفین می خواهم توافقات را پیگیری کنند و بزودی واگن سازی پارس ایران به یک شرکت موفق تبدیل شود.

وی گفت: از امروز مذاکرات نهایی ما برای رسیدن به توافقات نهایی با اورآسیا در ارمنستان دنبال می شود و اکتبر امسال وزرای هر 5 کشور ساحلی جلسه خواهند داشت و امیدواریم یک رابطه مستحکم و پایدار میان همه طرفین برقرار شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!