0

پاسخ شرکت ملی نفت ایران به منتقدان قرارداد توتال

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 22 آبان 1395 مدیر سایبرلا 476 بازدید

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به انتقادها درباره حضور توتال در قراردادهای نفتی پاسخ داد.

به گزارش شبکه خبر، علی کاردُر در پاسخ به این پرسش که توتال با قطری ها هم قرارداد دارد چه ضمانتی وجود دارد که قصوری در اجرا پیش نیاید گفت: قرارداد با کنسرسیمی که توتال هم در آن حضور دارد دو مرحله است که در مرحله اول در مدت 40 ماه باید ظرفیت تولید گاز در فاز 11 پارس جنوبی به دو میلیارد فوت مکعب برسد.

وی افزود: در این 40 ماه اگر این شرکت در عین سرمایه گذاری، طرح را به تولید نرساند متوجه خواهیم شد ضمن اینکه رفتار قراردادی در این موارد روشن است ما هم تجهیزات این شرکت را تحویل می گیریم و خود اقدام به تولید خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم که چند سال بعد از تولید است افت فشار با تعبیه ایستگاه های تقویت فشار جبران می شود و دوران تولید دو میلیارد فوت مکعب گاز، طولانی تر خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: بازیگران در منطقه پارس جنوبی چه در طرف ایران و چه در طرف قطر زیاد است و در حال تولید هستند ضمن اینکه در طرف ایران 27 فاز از پارس جنوبی در حال تولید است از این رو با داشتن دو فاز کسی نمی تواند تولید را مدیریت و یا خللی در تولید ایجاد کند.

کاردُر افزود: این در حالی است که توتال با نگرانی اظهار کرده باید در دوره تولید با طرف های ایرانی هماهنگ باشیم که ازدیاد برداشت ایرانی ها در فازهای دیگر، بهره برداری از فاز 11 را با اختلال مواجه نکند.

وی با اشاره به تاکیده توتال مبنی بر هماهنگی تولید در فازهای 29 گانه پارس جنوبی، گفت: 27 فاز پارس جنوبی آن قدر برتری دارد که این دو فاز پایانی نتواند تاثیری در روند تولید کل مجموعه ایجاد کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!