0

امضای پیش قرارداد با قطعه سازان در قرارداد پژو

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 15 دی 1395 مدیر سایبرلا 518 بازدید

داخلی سازی همواره یکی از مهم ترین بندهایی بوده که در قراردادهای منعقد شده در صنعت خودرو در پسابرجام مورد تاکید قرار گرفته تا علاوه بر واردات تکنولوژی به کشور قراردادها به گونه ای پیش برود که فقط مونتاژ قطعات صورت نگیرد. در این راستا در مورد قرارداد پژو پیش قرارداد با تعدادی از قطعه سازان به امضا رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه از نظر ما هر قراردادی که موجب ایجاد دانش و فناوری شود و بازار و درآمد ایجاد کند مثبت است، تصریح کرد: انتقاداتی از سوی برخی نسبت به قراردادهای خودرویی مطرح می شود که بیشتر زمان و نحوه کار را در بر می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیاتی شدن تولید داخل و خودکفایی زمان لازم دارد، و در فازهای مختلف تعریف می شود، خاطرنشان کرد: در قرارداد پژو فازهای خودکفایی در حال انجام است و با مرور زمان پیش می رود.

دبیر انجمن قطعه سازان فازهای اول و دوم را مربوط به بدنه و قطعات مکانیکال دانست و گفت: در قرارداد آمده است که طی مدت یک سال باید 40 درصد تولید داخلی در این قراردادها محقق شود و این در حالی است که اگر برای تسریع این روند فشار وارد کنیم سرعت ممکن است بر کیفیت این روند تاثیر نامطلوب داشته باشد.

بیگلو با تاکید بر اینکه در راستای همکاری با قطعه سازان داخلی در قرارداد پژو، پیش قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد:جزییات این قراردادها و اینکه با چه تعداد از شرکت ها پیش قرارداد منعقد شده را ایکاپ باید اعلام کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنا به سند چشم انداز میزان صادرات قطعات در 1404 باید به 6 میلیارد دلار برسد، تاکید کرد: با توجه به اینکه بازار سوریه و ونزوئلا را از دست داده ایم اکنون میزان صادرات پایین است اما باید توجه کرد که صادرات قطعات ارتباط مستقیم با صادرات خودرو دارد و با امیدواریم با رشد صادرات خودرو صادرات قطعات نیز بهبود یابد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!