0

اشتراک‌گذاری امن فایل‌ها با ‌نرم‌افزار جدید فایرفاکس

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 19 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 431 بازدید
آیا نیاز دارید تا فایلی را باکسی به اشتراک بگذارید؟ شما فقط می‌توانید آن را به یک ایمیل پیوست و ارسال کنید، اما اگر حجم آن زیاد باشد نمی‌توانید آن کار را انجام دهید. به اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ نیاز به کمی تلاش اضافی دارد و اطمینان از اینکه اشتراک‌گذاری به‌صورت امن انجام شود، پیچیده است.
به گزارش فوربس، به همین دلیل سازندگان مرورگر وب فایرفاکس در شرکت موزیلا در حال کار برروی یک برنامه جدید به نام Send هستند. به‌ آسانی با کشیدن و رها کردن فایلی تا حجم GB1 می‌توانید لینک آن را به خانواده، دوستان و یا همکاران خود ارسال و با آن‌ها به اشتراک بگذارید. با کپی و چسباندن لینک و ارسال آن از طریق یک پیام، گیرنده می‌تواند به‌سادگی فایل موردنظر را دانلود کند.

برنامه برای حفظ امنیت فایل در هنگام ارسال، قبل از آپلود آن را رمزگذاری می‌کند. تا زمانی که فرد گیرنده فایل را با موفقیت دانلود نکرده است فایل رمزگشایی نمی‌شود. همچنین برنامه اجازه می‌دهد تا فایل فقط یک‌بار دانلود شود. پس‌ از آن فایل اصلی تنها در رایانه شما و کپی آن نیز بروی کامپیوتر گیرنده باقی می‌ماند. هیچ ردی از فناوری ابر وجود ندارد.

لینک دانلود تولید شده در صورتی که کلیک نشود تا 24 ساعت بعد ناپدید شده و نسخه رمزگذاری فایل شما از سرورهای موزیلا پاک خواهد شد. موزیلا همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا اگر اشتباه کرده‌اید، بلافاصله فایل را حذف کنید.

یکی از بهترین ویژگی برنامه send این است که لزومی ندارد شما یک کاربر فایرفاکس باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. در حالت معمولی موزیلا برای ارسال بر اساس استانداردهای بازساخته شده است. این بدان معنی است که اگر مرورگری از این استانداردها پشتیبانی کند، باید قادر به ارسال فایل نیز باشد. کروم و اپرا تست‌ شده‌اند و هر دو به‌خوبی کار می‌کنند.

send در حال حاضر یک برنامه وب آزمایشی است، اما قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل امن آن می‌تواند در نسخه بعدی به فایرفاکس اضافه شود. برای امتحان آن می‌توانید سری به سایت send.firefox.com بزنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!