0

سامانه رادار وضعیت اینترنت کشور را گزارش می‌دهد

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 5 مرداد 1399 کارشناس سایبرلا 399 بازدید
حقوق اینترنت, حقوق سایبر, سایبرلا

سامانه رادار که امکان مشاهده وضعیت اینترنت کشور به صورت لحظه‌ای را برای کاربران از دی ماه گذشته فراهم کرده حال در نسخه جدیدش امکان بایگانی وضعیت اینترنت را نیز در نظر گرفته است از همین رو نه تنها وضعیت اینترنت در لحظه از طریق این سامانه امکان‌پذیر است بلکه امکان مشاهده وضعیت اینترنت در بازه‌های زمانی گذشته نیز فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی ابرآروان سامانه‌ی رادار ابر آروان که با دسترسی به ۱۳ دیتاسنتر پرترافیک کشور تنها مرجع داخلی درباره‌ وضعیت اینترنت کشور است، در آخرین به‌روزرسانی امکان دسترسی به آرشیو اختلالات، افزایش سرعت نمایش اطلاعات و بهبود عملکرد و رابط کاربری را فراهم کرده است.

سامانه‌ی رادار به نشانی radar.arvancloud.com که از دی ماه سال گذشته و در راستای شفافیت اطلاعات از سوی ابر آروان راه‌اندازی شده است بیش از ۱۰۰هزار بازدید داشته و در زمان‌های اختلال با پیک چهار هزار بازدید در یک روز نیز همراه بوده است. با انتشار نسخه‌ دوم سامانه‌ی رادار، از این پس، اطلاعات وضعیت اینترنت کشور تنها به‌شکل لحظه‌ای در اختیار کاربران نخواهد بود و کاربران می‌توانند به آرشیو اطلاعات در چند ساعت یا چند روز گذشته دسترسی داشته باشند. با توجه به ذخیره‌سازی دیتا از ابتدای مرداد ماه، این سابقه از این تاریخ در قالب آرشیو در اختیار کاربران است.

قابلیت جدید دیگر رادار در جابه‌جایی ردیف دیتاسنترها، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا دیتاسنترهایی که برای‌شان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است را در ردیف‌های متفاوتی قرار دهند که امکان گزارش‌گیری را برای آن‌ها بهبود می‌بخشد.

اطلاعات سامانه‌ رادار شامل وضعیت ارتباطات اینترنتی ۱۳ دیتاسنتر پرترافیک شامل آسیاتک، ایرانسل، همراه اول، های‌وب، رسپینا، افرانت و مبین‌نت در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز است که به‌کمک پروتکل HTTPS دسترسی به ۸ سایت پربازدید خارجی و داخلی شامل توییچ، ویکی‌پدیا، اینستاگرام، گوگل، گیت‌هاب، آپارات، ورزش سه و دیجی‌کالا را رصد می‌کند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!