0

۱۱ هزار و ۸۲۰ ایرانی از آزادی مشروط استفاده می کنند

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 آبان 1394 مدیر سایبرلا 462 بازدید

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۸۲۰ نفر از آزادی مشروط استفاده کرده‌اند.

فارس: رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص استفاده زندانیان از آزادی مشروط گفت:پس از اینکه در هفته قوه قضائیه مسئولین عالی قضایی خدمت مقام معظم رهبری رسیدند ایشان در خصوص آمار زندانیان ابراز نگرانی کرده و گفتند باید با استفاده از مجازات‌های جایگزین این وضع بهبود یابد.

جهانگیر تصریح کرد: براساس آماری که داریم از اول فروردین ماه سال 94 تاکنون 11 هزار و 820 نفر از آزادی مشروط استفاده کردند که این امر می‌تواند به کاهش جمعیت کیفری کمک کند البته برخی از زندانیان جزو نا ‌امن کنندگان نوامیس جامعه و یا مخلان امنیت اجتماعی هستند که باید در زندان بمانند.

رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص آخرین وضعیت اردوگاه‌های مواد مخدر گفت: احداث 7 اردوگاه مواد مخدر در دستور کار ما قرار گرفته که ظرفیت 40هزار نفری دارد البته ما با مشکل تخصیص اعتبار مواجه هستیم.

وی گفت: هیات دولت در این خصوص سالی 80 میلیارد تومان اعتبار مصوب کرد اما در سال 92 از این رقم تنها 28 میلیارد تومان و در سال 93 24 میلیارد تومان یعنی 35درصد رقم مصوب به ما داده شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اردوگاه چناران و اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته و اردوگاه‌های تهران، کرمان،‌خوزستان و خراسان رضوی در حال احداث است، ما 26 اردوگاه فعال داریم که حدود 22 تا 23 نفر در آن نگهداری می‌شوند که امیدواریم این رقم به 60 هزار نفر افزایش یابند.

یکی از خبرنگاران گفت: اخباری منتشرشده مبنی بر اینکه قرار است مرکز علمی کاربردی سازمان زندان‌ها از ترم آینده پذیرش دانشجو نداشته باشد.

که جهانگیر گفت: اگر متقاضی نداشته باشیم به اجبار برای یک یا دو دانشجو ثبت نامی هم نداریم در واقع  اگر دانشجوها از یک حدی کمتر شوند مثلا متقاضی برخی رشته ها به یک یا دو نفر برسد مجبوریم رشته ها را  ادغام کنیم.

وی  همچنین در خصوص اقدامات سازمان زندان‌ها برای کاهش ورود موارد مخدر به زندان ها گفت: یکی از راه های کاهش ورود مواد مخدر به زندان استفاده از دستگاه بادی اسکنر است که متاسفانه ما فقط 8 دستگاه داریم که 7 تای ‌آن خارجی و یکی تولید داخل است که ما دنبال آن هستیم تعداد دستگاه ها را افزایش  دهیم و در ین زمینه از ستاد مبارزه با موارد مخدر هم کمک گرفته‌ایم تا ورود این مواد از این طریق به صفر برسد.

وی ادامه داد: البته به دلیل کمبودهایی که داریم تلاش داریم از طریق توسعه بازرسی‌ها این موضوع را کنترل کنیم قطعا تشدید بازرسی‌ها زندان را برای سوءاستفاده کنندگان ناامن می‌کند.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!