0

وزیر راه: پیشنهاد کره جنوبی برای همکاری در ساخت آزادراه تهران- شمال

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 440 بازدید

وزیر راه و شهرسازی از امضای سه تفاهمنامه همکاری ریلی و هوایی با حضور رئیسان جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی خبر داد و گفت: از پیشنهاد مشارکت کره ای ها در ساخت آزادراه تهران- شمال استقبال می کنیم.

ایران‌آنلاین: «عباس آخوندی» در دیدار با «کانگ هو این» وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی، افزود: می توانیم یادداشت تفاهم مشارکت در این آزادراه را در دو روز آینده تهیه کنیم.
وی تاکید کرد «با توجه به تعهدات جهانی کره جنوبی، روابط تجاری این کشور بسیار متاثر از غرب و آمریکاست، بنابراین نکته مهم برای توسعه روابط صمیمانه میان دو کشور، پایبندی به تعهدات و شفاف سازی روابط تجاری است».
آخوندی آغاز همکاری را به داشتن یک پروتکل مالی بسیار شفاف برای مشخص کردن شیوه تبادلات مالی و توجیه اقتصادی آن برای ایران مشروط کرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از موضوع های مهم در اجرای پروژه ها شرایط تامین مالی است، زیرا پیشنهادهای مختلفی از سوی چین و کشورهای اروپایی برای اجرای پروژه ها داریم. برای نمونه به منظور برقی کردن راه آهن تهران- مشهد یک پیشنهاد بسیار خوب از طرف چین دریافت کرده ایم.
وی برای تعیین جزئیات روش های تامین مالی پروژه های مشترک تهران- سئول به وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی پیشنهاد کرد نمایندگان اگزیم بانک کره جنوبی با قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در امور بین الملل و سرمایه گذاری دیدار کنند و رایزنی های مرتبط را داشته باشند.

** ایران و کره جنوبی فردا سه تفاهمنامه همکاری ریلی و هوایی امضا می کنند
آخوندی گفت: سه تفاهمنامه اجرای پروژه ریلی اصفهان- اهواز، تامین منابع مالی خرید 450 واگن از شرکت «هیوندا روتم» و همکاری فرودگاه اینچه اون کره و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) فردا با حضور رئیسان جمهوری دو کشور امضا می شود.
وی از آمادگی ایران برای همکاری با کره جنوبی در زمینه سیستم های هوشمند حمل و نقل خبر داد و گفت: شرکت های کره ای می توانند در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان مجموعه شهر فرودگاهی با وسعت تقریبی دو برابر مساحت فرودگاه اینچه اون در بخش های مسافری، باری، لجستیک و سایر بخش های این شهر فرودگاهی سرمایه گذاری کنند.
وی از پیشنهاد طرف کره ای برای راه اندازی پروازهای سئول- تهران استقبال کرد و گفت: تقریبا همه ایرلاین های مهم دنیا در حال راه اندازی پرواز مستقیم به تهران به سر می برند که ایرفرانس یک نمونه از آن است.
آخوندی افزود: از همکاری ایران و کره در بخش شهرسازی برای ساخت شهرهای جدید استقبال می کنیم.
این مسئول ایرانی افزود: باید با مشارکت دو کشور همه جوانب فنی، تکنیکی، مبادلات پولی، مالی و مسائل سیاسی برای تحقق پروژه ها در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: بر اساس قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی به بازگشت اصل و سود سرمایه تضمین های لازم را به کره جنوبی می دهیم و بر اساس این قانون اجازه داده می شود اصل و سود سرمایه از کشور خارج شود.
آخوندی گفت: با توجه به مذاکرات با شرکت زیمنس آلمان و بمباردیه کانادا برای تجهیز ناوگان ریلی به دنبال یک روش تامین مالی به صورت لیزینگ می گردیم.
آخوندی به همتای کره ای پیشنهاد کرد یک یا چند شرکت کره ای در ایران یک شرکت لیزینگ ریلی را با هدف سرمایه گذاری ثبت کنند تا قرارداد خرید واگن را با شرکت های خارجی داشته باشد و به صورت اجاره، واگن ها را در اختیار شرکت های ایرانی قرار دهد.
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران گفت: دامنه فعالیت این شرکت لیزینگی در بخش ریلی می تواند چندین هزار واگن باری و بیش از دو هزار واگن مسافری را شامل شود.
وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی از پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی استقبال کرد.
به گزارش ایرنا، خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی امروز (یکشنبه) به دعوت رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران سفر سه روزه خود به تهران را آغاز کرد.
امضای چندین قرارداد و توافقنامه به ارزش ٢٠ میلیارد دلار در زمینه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی و جست وجوی راه های تقویت همکاری مشترک در بخش های انرژی، بانک و بیمه از مهمترین موضوع های اعلام شده برای بحث و تبادل نظر مسئولان دو کشور است.
بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.
پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیک، قطعات ترمز خودرو، کاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین کالاهای وارداتی ایران از کره جنوبی به شمار می رود.
بوتان، پروپان، هیدروکربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این کشور است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!