0

اسامی تعدادی از قراردادهای نفتی اعلام شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 آبان 1394 مدیر سایبرلا 492 بازدید

به گزارش عصر نفت ، داوود مرسل نژاد اسامی بلوک های اکتشافی ایران در قراردادهای جدید نفتی را اعلام کرد و اظهار داشت: طرح های اکتشافی معرفی شده در قراردادهای جدید نفت و گاز در تمام ایران هستند. کپه داغ ، مغان، ایران مرکزی، خلیج فارس، لرستان، دزفول، فارس و حتی در زابل سیتان بلوچستان پروژه هایی معرفی شده است که در انتظار قرارداد هستند. در همه این طرح ها بخش اکتشافی وجود دارد.

مدیر پروژه بلوک های اکتشافی و طرح GIS مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سوال که آیا بلوکی هم برای قراردادهای Ipc معرفی کرده اید که کار اکتشاف آن از صفر شروع شود، بیان کرد: دو مورد با این شرایط داریم. یکی از انها تایباد در نزدیکی مرز افغانستان است . به این نوع اکتشاف ها فرانتیر می گویند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت حدود 40 پروژه اکتشافی را به مسئولان مربوطه پیشنهاد داده بود، افزود: . در مرحله اول 21 طرح اکتشافی انتخاب و به برنامه ریزی تلفیقی شرکت نفت اعلام شد. در مرحله بعد هم 17 میدان اولویت دار انتخاب شدند که احتمال دارد تعداد آنها کمی بیشتر یا کمتر شود. به گفته مرسل نژاد تصمیم بر این است که در مرحله اول قراردادها، فیلدهایی که بیشترین جذب سرمایه را دارند انتخاب شده و به سرمایه گذاران خارجی معرفی شوند.

مرسل نژاد اظهار داشت: پیشنهاد 40 پروزه اکتشاف به این معنی نیست که ما فقط همین موارد را داریم. بیش از 96 بلوک اکتشافی در ایران شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در چهار دوره قبل بستن قرادادها، برای 15 بلوک اکتشافی قرارداد بسته شد که سه مورد از آنها به نتیجه رسید. در بقیه بلوک ها اکتشافی صورت نگرفت اما با این حال برای همان ها بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جذب کردیم.

مدیر پروژه بلوک های اکتشافی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: رونمایی از پروژه های جدید قراردادی ایران محدود به امسال نمی شود بلکه هر 6 ماه یکبار یا هر سال یک بار امکان برگزاری مجدد این کنفرانس ها برای معرفی پروژه های جدید نفت و گاز وجود دارد.

به گفته وی این روند در بقیه کشورهای نفتی دنیا هم کاملا متداول است و کشورها طبق جدول زمان بندی و با ظرفیت سنجی بازار هرچند وقت یک بار پروژه های جدید خود را برای جذب سرمایه گذار و بستن قرارداد جدید به دنیا معرفی می کنند. کنفرانس تهران که در ان از حدود 50 پروژه نفتی رونمایی می شودف روزهای هفتم و هشتم آذر ماه امسال در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!