0

ارتش آمریکا به ساخت سایبورگ نزدیکتر شد

دسته بندی ها : جنگ سایبری, سایبر تروریسم 12 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 688 بازدید

شاید به نظر بعضی‌ها سایبورگ‌ها فقط مختص فیلم‌های علمی-تخیلی باشند اما  ارتش آمریکا درحال ساخت فناوری تراشه جدیدی است که می‌تواند به مغز انسان پیوند بخورد.

این تراشه پس از پیوند خوردن با بدن می‌تواند مغز انسان را به رایانه‌های متصل ساخته و از انسان یک ابرانسان ماشینی یا سایبورگ بسازد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از گزارش دیسکاوری، درصورتی که این تراشه با موفقیت عمل کند،‌ می‌تواند کارایی‌های نامحدود داشته‌باشد. آژانس پروژه‌های مطالعات پیشرفته دفاعی آمریکا، دارپا، معمولا در توسعه فناوری‌هایی که در نهایت مورد استفاده شهروندان قرار خواهند گرفت،‌مانند سیستم موقعیت‌یاب جهانی،‌دست دارد.

این فناوری جدید نیز می‌تواند به سربازان آمریکایی در بهبود حواس‌هایشان، شنوایی،‌بینایی و دیگر حواس کمک کند. این فناوری از توانایی احیای بینایی در افراد نابینا، تبدیل اندام‌های مصنوعی به اندام‌هایی که عملکردی مانند اعضای حقیقی بدن دارند، و حتی کنترل بیماری‌ها برخوردار است.

دارپا به تازگی سیستم مهندسی عصبی یا به اختصار NESD خود را معرفی کرده‌ و امیدوار است با سرمایه‌گذاری روی این سیستم بتواند رابط‌های کاربری عصبی قابل پیوندی را ایجاد کند که می‌توانند انسان‌ها را در حدی بی‌سابقه به صورت مستقیم به رایانه‌ها متصل سازند و آنها را به سایبورگ‌ها تبدیل سازند.

سایبورگ به فردی گفته می‌شود که توانایی‌های فیزیکی او با افزوده شدن عناصر مکانیکی به بدنش فراتر از حد طبیعی رفته‌است. سیستم NESD بخشی از طرح ابتکاری BRAIN است که باراک اوباما آن را در سال ۲۰۱۳ افتتاح کرد. هدف از این طرح هدایت مطالعات به سوی درمان بیماری‌ها و اختلالات مغزی است.

تراشه جدید ابعادی برابر یک حبه قند دارد و عملکرد آن مانند مترجمی است که میان مغز و جهان دیجیتال قرار می‌گیرد. زیرا نورون‌های مغز از یک زبان و رایانه‌ها از زبانی دیگر استفاده می‌کنند. این تراشه را می‌توان در بخشی از مغز کار گذاشت تا به سطح رابطی عصبی تبدیل شود و سیگنال‌های الکتروشیمیایی ارسال شده توسط نورون‌های مغزی را به صفر و یک‌هایی قابل درک برای رایانه‌ها تبدیل کند و برعکس.

درحال حاضر سطح رابط‌های انسان-رایانه می‌توانند یک ماشین را به گروهی ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ نورونی متصل سازند. اما با ساخت این تراشه جدید می‌توان میلیون‌ها نورون را به صورت انفرادی به ماشین متصل ساخت تا به این صورت کنترل بیشتری بر ارتباط میان مغز و رایانه داشته باشد. در این سیستم می‌توان با کمک رایانه اطلاعات بصری اضافی را به مغز افراد وارد کرد تا حس بینایی فرد ارتقا یابد، قابلیتی که در افراد نابینا می‌تواند به بازگشت بینایی منجر شود و در سربازان به دید دقیق‌تر و واضح‌تر، دید در پرتو ایکس یا دید از زاویه نگاه یک پهپاد منتهی شود.

دارپا می‌گوید علاوه برکاربرد‌های نظامی،‌این سیستم در زمینه تجهیزات پزشکی، زیست‌شناسی سنتزی، علوم عصبی، فوتونیک و الکترونیک‌های کم‌مصرف کارایی خواهد داشت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!