0

پیشنهاد تشکیل ائتلاف ضد داعش توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا با اشاره به پیشنهاد تشکیل ائتلاف ضد داعش توسط این پلیس در نشست جهانی اخیر، گفت: متأسفانه جرایم سایبری رو به افزایش است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سردار “سید کمال هادیانفر” در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: امروز میزبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بودیم و گزارشی از وضعیت فضای مجازی کشور، اقدامات و فعالیت های پلیس فتا نیز ارائه شد.

وی با اشاره به بازدید دکتر بروجردی از بخش های مختلف پلیس تولید و تبادل اطلاعات ( پلیس فتا) بیان کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نکات خوبی مطرح کردند و ازنظرات ایشان حتما بهره خواهیم برد.

رئیس پلیس فتا در خصوص عملکرد این پلیس بیان کرد: به تناسب رشد فناوری و اطلاعات تهدیدات و چالش ها نیز گسترش می‌یابد و ما با رشد جرایم در حوزه فضای مجازی و سایبر مواجه هستیم . در 6 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان جرایم در این حوزه 63.5 درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان‌کرد: با کوچ کاربران از فضای حقیقی به فضای مجازی و پیام رسان‌های موبایلی حدود 42.5 درصد جرایم در تلگرام اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در سال 93، 52 درصد از جرایم به برداشت‌های غیرمجاز مربوط می‌شد ، افزود: با تلاش و اقدامات پلیس فتا این آمار به 34 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس فتا ادامه‌داد: متأسفانه جرایم در حوزه هتک حرمت و حیثیت، موضوعات خانوادگی و بحث‌هایی که پیرامون فرهنگ رفتاری است در حال افزایش می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به انجام عملیات های بین‌المللی خاطر نشان‌کرد: عملیات پانجیا 9 با همکاری 134 کشور در مدت 20 روز انجام شد. سردار هادیانفر توضیح داد: در این عملیات 10 روز کار اطلاعاتی صورت گرفت و همزمان 134 کشور عملیات شناسایی را انجام دادند و در کشور ما سازمان گمرگ و وزارت بهداشت همکاری داشته و طی این عملیات 150 نفر دستگیر شدند.

وی بیان‌کرد: طی این عملیات مقادیر زیادی داروی غیرمجاز که مورد مصرف قرار می‌گرفت شناسایی و کشف شد.

سردار هادیانفر مطرح‌کرد: دستگیری‌ها طی این عملیات مربوط به سراسر کشور بوده و پلیس فتای استان‌ها نیز در این عملیات شرکت و فعالیت داشتند اما درصد بسیاری از کشفیات و دستگیری‌ها مربوط به استان تهران بود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در نشست اخیر مسئولان پلیس های فتا در سنگاپور از تلاش ایران در مقابله با موضوعات تروریستی تقدیر شد، افزود: به دلیل نوع اقدامات مفتخر هستیم عضو ثابت نشست جهانی مبارزه با جرایم سایبری باشیم.

سردار هادیانفر در خصوص فعالیت برخی از کانال ها و شبکه‌های غیراخلاقی در اینستاگرام گفت: متأسفانه سرورهای این شبکه‌ها در کشورهایی چون آمریکا است در کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه بحث فیلترینگ هوشمند این شبکه‌ها مطرح شد و وزارت ارتباطات نیز تلاش‌هایی در این راستا انجام داد اما با تغییراتی که از محل سرورهای اصلی ایجاد می‌شود این فیلترینگ‌ها خیلی کارآمد نیست.

رئیس پلیس فتا گفت: تلاش و فعالیت در این حوزه سخت است چرا که سرورها در کشورهای دیگری است ولی پلیس فتا صفحات غیراخلاقی را شناسایی و آنها را به پلیس اطلاعات و امنیت معرفی می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان‌کرد: گزارشی از فعالیت‌های داعش تهیه و به پلیس اینترپل ارائه داده‌ایم که این گزارش برای بسیاری کشورها کارگشا بوده و تقدیر و تشکر از پلیس فتای ایران را به دنبال داشت.

وی اشاره کرد: پلیس فتای ایران پیشنهاد تشکیل ائتلاف ضد داعش در حوزه فضای سایبری را ارائه داده است.

سردار هادیانفر خاطر نشان کرد: امروز 75 هزار عضو سایبری در سراسر جهان که وابسته به داعش هستند در فضای مجازی چون توئیتر و … فعالیت می‌کنند و تشکیل ائتلاف ضدداعش نیز در این راستا بوده است.

سردار هادیانفر درباره حملات هکری عربستان نیز بیان‌کرد: این حملات هکری تحت عنوان داعس اتفاق افتاد و از دو مبدأ ترکیه و ایتالیا انجام می‌شد. آی‌پی‌ها شناسایی و موارد از جمله دستورات قضائی را به پلیس بین‌الملل اعلام کردیم.

رئیس پلیس فتا اشاره کرد: علیرغم ارائه گزارش به سازمان اینترپل، عربستان در این خصوص تاکنون پاسخی ارائه نکرده است و در نشست جهانی اخیر هم این موضوع یکی از مطالبات ما بود و به دنبال توضیح و پاسخ عربستان هستیم.

سردار هادیانفر همچنین در خصوص مهمان جوان برنامه ماه عسل که اقدام به هک کرده بود، نیز گفت: فرد مذکور پرونده مفصلی دارد و برداشت‌های غیرمجاز بسیاری داشته که قاضی متناسب با جرم حکم صادر کرده است.

وی همچنین در خصوص هک شدن ایمیل “یاهو” نیز گفت: به ما در این خصوص گزارشی ارائه نشده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!