0

نگرانی آمریکایی‌ها از تشدید نبرد سایبری با روس‌ها

دسته بندی ها : جنگ سایبری, هک نفوذ کرک 11 دی 1395 مدیر سایبرلا 864 بازدید
در شرایطی که اخبار متعددی از حملات هکری روس‌ها به زیرساخت‌های رایانه ای آمریکا و شبکه‌های وابسته به احزاب سیاسی این کشور به گوش می‌رسد، متخصصان امنیتی این کشور در مورد تشدید این حملات هشدار می‌دهند.

فارس: استیو گرابمن مدیر امور امنیتی اینتل در مورد پیامدهای ناخواسته هرگونه برنامه آمریکا برای تلافی حملات نسبت داده شده به روسیه که می تواند منجر به وقوع یک نبرد واقعی شود هشدار داده است.

اوباما رییس جمهور آمریکا در آخرین هفته های ریاست جمهوری خود ضمن اشاره به حملات هکری روسیه هشدار داده که امریکا در زمان مناسب و به شیوه ای که خود درست تشخیص می دهد نسبت به این حملات سایبری واکنش نشان می دهد و البته لزوما این واکنش را علنی نخواهد کرد.

استیو گرابمن معتقد است دولت امریکا، مقام های قضایی این کشور و عموم مردم باید درک کنند که پیامدهای فاجعه بار یک نبرد سایبر دیجیتال می تواند توسعه یابد و به یک نبرد متعارف واقعی جنگی منجر شود. تلافی جویی از طریق زیرساخت های دیجیتال ممکن است زمینه را برای ورود دولت ملت ها به یک منازعه فراهم کند. این امر خطر انتقام جویی را تشدید می کند.

به نظر می رسد دولت اوباما فعلا به تحریم های جدید اقتصادی، نشت دادن عمدی اطلاعات رهبران سیاسی و تجاری روسیه و محدود کردن تحرک دیپلمات های روسی در امریکا قناعت کند، اما هرگونه تلاش برای مختل کردن دسترسی روس ها به اینترنت می تواند واکنش خشمگینانه پوتین را در پی داشته باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!