0

اخاذ 100 میلیون ریالی سایبری به دام افتاد

دسته بندی ها : فضای مجازی 15 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 369 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با به دست آوردن فیلم‌ها و تصاویر خصوصی یکی از شهروندان وی را تهدید به انتشار آنها در فضای مجازی می‌نمود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی فیلم‌ها و تصاویر شخصی او را به دست آورده و از او درخواست مبلغ 100 میلیون ریال نموده است تا آنها را در فضای مجازی منتشر نکند، لذا بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه فیلم‌های به سرقت رفته کاملاً خصوصی و محرمانه بوده لذا کارشناسان این پلیس سریعاً تحقیقات خود را در فضای مجازی آغاز کردند که در نهایت متهم به هویت شایان.ص شناسایی و با اعزام اکیپی از ماموران این پلیس در مخفیگاه خود دستگیر گردید.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی و کسب منفعت بیان کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی و محرمانه نباید در گوشی تلفن همراه، تبلت و یا کامپیوتر متصل به اینترنت ذخیره شده باشد زیرا این وسایل امکان به سرقت رفت یا مفقود شدن و یا حتی هک شدن آن وجود دارد که در این صورت ممکن است دست افراد شیاد و تبهکار قرار گیرد و همچنین از ارسال آن برای افراد غریبه خودداری نمایید.

وی ادامه داد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی می‌نمایند توسط پلیس فتا شناسایی و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!