0

اپراتورها باید خسارت شهروندان از ارزش افزوده را پرداخت کنند

همراه بانک جعلی - بدافزار موبایل

معاون وزیر ارتباطات از پیگیری جدی وزارت ارتباطات برای جبران تمام خسارت مشترکان بابت دریافت خدمات ارزش افزوده ای که از آنها اطلاع نداشته‌اند، خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات برای شفاف سازی فعالیت سرویس‌های ارزش افزوده و مذاکرات متعدد با اپراتورهای تلفن همراه گفت: موضوع سرویس‌های ارزش افزوده در طول چند سال اخیر به صورت جدی از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در دستور کار قرار گرفت.

تلاش شد تا زمینه فعالیت کسب و کارهای فعال در حوزه VAS شفاف شود تا بازاری سالم وجود داشته باشد.

در همین راستا نیز اپراتورها همکاری خوبی داشتند. اما موانعی ایجاد شد که در نهایت سبب شد تا اهداف در نظر گرفته شده محقق نشود و کلاهبرداری از مردم از طریق سرویس‌های ارزش افزوده ادامه پیدا کند.سرمایه گذاری جسورانه - استارتاپ - سایبرلا

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در راستای جلوگیری از عضویت شهروندان در سرویس‌های ارزش افزوده با استفاده از روش‌های تقلب و بدافزارها روال عضویتی با استفاده از کد ملی اعلام شده که فرآیند دو مرحله‌ای را ایجاد کرده تا از کلاهبرداری جلوگیری شود.

بخشنامه تنظیم مقررات درباره عضوگیری سرویس های ارزش افزوده

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: خط قرمز وزارت ارتباطات حق الناس است و باید کلاهبرداری از طریق سرویس‌های ارزش افزوده پایان یابد و در این زمینه از حقوق شهروندان دفاع خواهیم کرد و هیچ انگیزه سیاسی با عنوان پایان VAS نداریم.

گردش مالی بازار سرویس های ارزش افزوده

وی افزود: گردش مالی بازار سرویس های ارزش افزوده به صورت سالیانه دو تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۹۰ درصد از کسب و کارهای فعال در آن به دنبال کلاهبرداری و سوءاستفاده از شهروندان هستند.

در این میان صرفا ۱۰ درصد سرویس‌های کاربردی و مناسب با تولید محتوا ارائه می‌دهند که باعث شده تا این بازار به صورت گسترده ناسالم باشد و ضروری است تا کسب و کارهای سالم برای ارائه خدمات به مردم در آن فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید به مشترکان خود اعلام کنند که در طول سه سال اخیر به چه میزان هزینه برای دریافت خدمات سرویس ارزش افزوده پرداخت کرده‌اند و چقدر از آن‌ها بدون اطلاع آنها و درخواستشان بوده است.

از سویی دیگر تاکید وزارت ارتباطات جبران تمام خسارت مشترکان بابت دریافت خدمات ارزش افزوده‌ای که از آنها اطلاع نداشته است و این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای دسترسی سریع تر به مطالب سایت، می توانید عضو کانال تلگرم شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :
Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.

عضویت در خبرنامه ویژه سایبرلا

با عضویت در خبرنامه سایبرلا از آخرین قوانین و مقررات حوزه فضای مجازی آگاه شوید!