0

بخشنامه تنظیم مقررات درباره عضوگیری سرویس های ارزش افزوده

رگولاتوری - تنظیم مقررات - سایبرلا

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ابلاغ بخشنامه ای به مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه روند جدید عضوگیری سرویس های ارزش افزوده را در راستای مقابله با تخلف در عضوگیری ابلاغ کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بخشنامه‌ای را به مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کرده و روند توقف عملی روند فعلی سرویس های ارزش افزوده را در راستای ساماندهی و حذف کسب و کارهای مشکل ساز برای شهروندان آغاز کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این نیز تاکید کرده بود که گردش مالی بازار سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان است.

مشترک باید کد ملی خود را به سرویس مورد نظر ارسال کند

بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه به منظور افزایش نظارت، باید از سوی سرویس های ارزش افزوده روندی برای تایید عضویت طراحی شود که بر اساس آن مشترک کد ملی خود را به سرویس مورد نظر ارسال کند که به عضویت ناگهانی و اجباری شهروندان در سرویس های ارزش افزوده از طریف بدافزارها و در نهایت درآمد و گردش مالی نجومی این کسب و کارها پایان خواهد داد.

کارشناسان تاکید دارند اقدام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مرحله اولیه توقف سرویس‌های ارزش افزوده از سوی وزارت ارتباطات است.

بر اساس بخشنامه مذکور، با توجه به اینکه قابلیت تشخیص درخواست حقیقی مشترکان تلفن همراه از درخواست جعلی توسط بدافزارها وجود ندارد و عضوگیری سرویس های ارزش افزوده از طریق بدافزارها یا عضویت ناگهانی شهروندان بدون اطلاع در این خدمات غیر قانونی است و باعث ضرر مشترکان می‌شود, باید پیامی با عنوان “مشترک گرامی شما عضو سرویس های ارزش افزوده زیر می‌باشید، چنانچه می‌خواهید عضویت شما در این سرویس‌ها فعال بماند مطابق جدول اقدام کنید” که بر اساس جدول اعلام شده باید به منظور عضویت در سرویس اول تا سرویس دهم ارزش افزوده و تایید آن کاربر رقم اول تا دهم کد ملی خود را به سرشماره سرویس ارزش افزوده اپراتور تلفن همراه ارسال کند.

منبع:ایبنا

مشاوره حقوقی اینترنتی, ویژه کسب و کارهای اینترنتی

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده + دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!