0

افزایش حملات سایبری بین ایران و آمریکا

جنگ الکترونیکی و تسلیحات سایبری
بر اساس گزارش منابع ناشناس، آمریکا مدعی است با حملات سایبری به سامانه‌های کنترل موشکی و رایانه‌های نظامی ایران، آن‌ها را از دسترس خارج کرده است.

به نقل از سایبربان؛ روز گذشته دو مقام اطلاعاتی سابق آمریکا، اعلام کردند که فرماندهی سایبری این کشور پس از افزایش تنش‌ها با ایران و مورد هدف واقع شدن پهپاد RQ-4، حملات سایبری به ایران را آغاز کرده است؛ اما جزئیاتی از این عملیات منتشر نشد.

به تازگی منبع دیگری گزارش داده است، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از حمله‌ی فیزیکی به ایران منصرف شده و به جای آن، ارتش این کشور حملات سایبری به سامانه‌های تسلیحاتی ایران را آغاز کرده است.

منابع یاد شده ادعا می‌کنند، در حملات انجام گرفته، سامانه‌های رایانه‌ای ایران که امکان راه‌اندازی موشک‌ها و راکت‌ها را فراهم می‌آورند، غیرفعال کرده‌اند. این حملات با تأیید رییس جمهور آمریکا انجام گرفته است. دو منبع اول همچنین ذکر کردند که به طور خاص رایانه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفته‌اند.

به علاوه بر اساس گفته‌های منابع یاد شده به شبکه اطلاعاتی ایران نیز حمله شده است.

مقامات آمریکایی در طول سال گذشته به طور مرتب در فضای سایبری فعال بوده و سطح تهاجمی بودن عملیات خود را افزایش داده اند. از طرفی با توجه به گزارش‌های مختلفی که منتشر می‌شوند به نظر می‌رسد پس از افزایش تنش‌ها در چند روز گذشته، به سمت نبردی پنهان در فضای سایبری حرکت کرده اند اما میزان و نحوه حمله یا جهت حرکت آنها به هیچ عنوان مشخص و قطعی نیست.

برای نمونه شرکت‌های کروداسترایک (CrowdStrike) و فایرآی ادعا می‌کنند در طول چند هفته‌ی گذشته هکرهای وابسته به ایران در حال حمله به سازمان‌های دولتی، کسب‌وکارها، زیرساخت‌های اقتصادی و نفت و گاز آمریکا هستند و این کار را از طریق روش‌های گوناگونی مانند ارسال ایمیل‌های اسپیر فیشینگ (spear-phishing) انجام می‌دهند. کارشناسان مدعی هستند این حملات پس از تصویب تحریم‌های جدید روی صنعت پتروشیمی ایران آغاز شده‌اند. با وجود این تحلیلگران نسبت به میزان مؤثر واقع شدن حملات سکوت کرده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!