0

رئیس پژوهشگاه ارتباطات: ۵G تحولی بزرگ در تقویت شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات, مرکز تحقیقات مخابرات

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نسل پنجم ارتباطات برای اولین بار در کشور در این پژوهشگاه آغاز به‌کار کرد، این فناوری را منشا تحولی بزرگ درتقویت شبکه ملی اطلاعات برشمرد.

به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان گفت: نسل پنجم تلفن همراه برای اولین بار در کشور، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با اعلام رسمی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

وی گفت: این پژوهشگاه به عنوان قطب علمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجاهمین سالگرد تأسیس خود افتخار همکاری و میزبانی راه اندازی این طرح را دارد.

یزدانیان افزود: نسل پنجم تلفن همراه با افزایش سرعت اینترنت تحولی بسیار بزرگ در تقویت شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خواهد داشت که از رویکردهای بسیار مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به توسعه لبه فناوری در حوزه ICT ادامه داد: خوشبختانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه ویژه ای به نقش پژوهشگاه ICT در توسعه فناوری‌های نوین داشته و همین امر نیز باعث شده است پژوهشگاه در این حوزه پیشران و پیشتاز باشد.

صبح امروز رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: در حال ورود به اینترنت نسل پنجم هستیم و از روزهای آینده این نسل کار خود را در تهران آغاز می کند و به تدریج گسترش پیدا خواهد کرد.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۴۹ با عنوان مرکز تحقیقات مخابرات آغاز به کار کرد و طی ۵۰ سال فعالیت نقش مهمی در تولید تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است.

منبع: ایستنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!