0

یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی: شبکه ملی اطلاعات، زیر ساخت فضای مجازی کشور است

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 4 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 1263 بازدید

یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی کشور ، با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور است، ادامه داد:  ایجاد شبکه ملی اطلاعات از نظر اقتصادی، امنیتی و کیفیت سرویس دهی به مردم یک ضرورت است.

محمد حسن انتظاری، در مصاحبه با  برنامه « بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌و‌گو در مورد سرنوشت شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: زمانی که محورها و اصول برنامه ششم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت در مرکز ملی اطلاعات نیز مباحث مربوط به شبکه ملی اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت و سیاست ها و نیازها کشور در این ارتباط به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد شد.

وی با اشاره به حکم اول و دوم مقام معظم رهبری در ارتباط با شورای عالی فضای مجازی در سال 90 و 94 تصریح کرد: ایشان در این احکام ایجاد شبکه ملی اطلاعات را جز ضروریات عنوان کردند ولی اکنون در برنامه‌ای که از سوی دولت در ارتباط با برنامه ششم توسعه به  مجلس ارائه شده است اثری از این موضوع دیده نشده است.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور است ووجود آن  برای توسعه این فضا یک ضرورت است، اظهار کرد: عمده شبکه های پیام رسان در کشور ما خارجی هستند و در شبکه داخلی  ایران قرار ندارند و بسیاری از اطلاعات ما در خارج از کشور ذخیره و پردازش می‌شود و این از نظر امنیتی و منافع ملی مناسب نیست .

انتظاری تاکید کرد:‌از نظر اقتصادی ، امنیتی و کیفیت سرویس دهی به مردم ایجاد شبکه ملی اطلاعات ضرورت است و بحثی درمورد آن وجود ندارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!