0

راهکارهایی برای افزایش پوشش شبکه WIFI

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 20 دی 1395 مدیر سایبرلا 653 بازدید
به گزارش گویا آی تی، بهره مندی از شبکه WiFi به دلیل دسترسی آسان و ویژگی های بی نظیرش به یکی از مفید ترین و کاربردی ترین روش های اتصال به اینترنت تبدیل شده است. با این وجود شبکه WiFi نیز مشکلات و معایبی دارد که گاهی آزار دهنده به نظر می رسد. در این مطلب قصد داریم به چند روش کاربردی برای تقویت شبکه WiFi بپردازیم.
از فناوری های بروز شبکه WiFi استفاده نمایید
یکی از مهمترین چیزهایی که برای اتصال با سرعت بالا به آن نیاز داریم، یک مودم با کیفیت و بروز است. برای خرید یک مودم به روز و جدید باید بدانید که فناوری های بسیاری برای مودم های موجود در بازار موجود می باشد که در این میان انواعی که از استاندارد های A، B و G استفاده می نمایند، دستگاه هایی قدیمی هستند و جدیدترین نوع مودم ها از استاندارهای نوع N بهره می برند. این استاندارد بسیار عالی است اما استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac می ‌تواند بالاترین سرعت را برایتان فراهم کند. همچنین توجه به روتر، کارت شبکه و یا هر گجت دیگری که قرار است با این مودم سازگار شود اهمیت بسیاری دارد و شما بایستی اطمینان یابید که سخت افزار مذکور از استاندارد AC  پشتیبانی می کند.
محل مناسب برای قرارگیری روتر را بیابید
باید توجه داشته باشید که روتر ها و مودم ها بایستی در محلی فاقد در و دیوار قرار داده شود و این محل ترجیحا بایستی در مرکز منزل باشد. همچنین بایستی آن را در مکانی بالا و مرتفع قرار دهید.
کانال رادیویی مناسب را پیدا کنید
در مواقعی که همسایه های شما نیز از روتر و یا مودم های وای فای استفاده می نمایند، بایستی از میان کانال های مختلف رادیویی، کانالی را انتخاب نمایید که کمترین تداخل را داشته  و کمتر با مشکل مواجه شود. برای این منظور استفاده از ابزارهایی چون  Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer می تواند به شما کمک نماید.
تداخل ناشی از سایر لوازم الکترونیکی را به حداقل برسانید.
به غیر از روتر های دیگر، لوازم خانگی مختلفی چون تلفن های بی سیم و مایکروویوها هم می توانند اختلالاتی را در شبکه وای فای ایجاد نمایند. از این رو می توانید با خرید روترهای دو بانده و یا تلفن های بی سیمی که در کانال جداگانه ای فعال است از این تداخلات بکاهید. اما در صورتی که قصد خرید هیچ ابزار جدیدی ندارید می توانید از روش هایی چون دور کردن مودم از ابزار های نام برده شده استفاده نمایید.
با تمهیدات امنیتی بهتر دزدان Wi-Fi را ناکام بگذارید
روش های بسیاری وجود دارد که می تواند به سادگی حتی در صورت دارا بودن پسورد باعث هک نمودن مودمتان شود. اما برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از پسوردهای WPA ، خاموش کردن قابلیت WPS روتر و استفاده از فیلتر مک آدرس استفاده نموده و مودمتان را دربرابر حملات این چنینی مجافظت نمایید.
اپلیکیشن ‌هایی را که پهنای باند را اشغال می‌ کنند کنترل کنید
برخی از افراد درون شبکه با استفاده از ویدئو چت، بازی های آنلاین و فایل های تورنت سرعت وای فای را برای سایر افراد درون شبکه کاهش می دهند. خوشبختانه قابلیتی تحت عنوان Quality of Servise یا با اختصار QoS به شما این امکان را می دهد تا دسترسی های اشخاص مختلف را با توجه به اولویت بندی دلخواهتان محدود نمایید.
محدوده‌ی پوشش Wi-Fi را با ترفندهای دست ‌ساز افزایش دهید
در صورتی که هنوز هم نتوانسته اید میزان پوشش شبکه وای فای خود را به میزان دلخواه گسترش دهید شاید بد نباشد از روش هایی دست ساز و ابتکاری برای این منظور استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید با افزودن یک ورقه فویل به آنتن مودم تا حدودی به افزایش پوشش شبکه کمک نمایید. همچنین می توانید مشابه تصویر از قوطی های نوشابه فلزی استفاده کنید.
سیگنال های روتر را با هک کردن تقویت نمایید
یکی از روش ‌های عالی دیگر برای گسترش دادن پوشش روتر این است که آن را هک و فریمور DD-WRT (یا یکی از فریمورهای مشابه دیگر) را روی آن نصب کنید. این فریمور نه‌ تنها امکانات امنیتی بسیار زیاد و قابلیت ‌های بهبود یافته‌ ی دیگری را در اختیار شما قرار می ‌دهد، بلکه امکان تقویت کردن قدرت سیگنال انتقال اطلاعات را هم فراهم خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که این کار می ‌تواند به روتر آسیب بزند، ولی اغلب روترها می ‌توانند افزایشی تا سقف ۷۰ میلی وات را بدون ایجاد هیچ مشکلی تحمل کنند. با این کار محدوده‌ ی پوشش شبکه ‌ی WiFi شما به میزان قابل ‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.
روتر قدیمی خود را به ریپیتر تبدیل کنید
یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما در افزایش محدوده پوشش دهی شبکه وای فای کمک نماید، استفاده از رنج اکستندر هاست. این ابزار هرچند قیمت چندانی ندارد، اما در صورتی که تمایل به خرید هیچ ابزاری ندارید می توانید با بهره گیری از مودم قدیمی خود یک اکستندر تولید نمایید. این کار با استفاده از فریمور  DD-WRT و یک روتر وایرلس قدیمی قابل انجام است.
برای روتر زمان بندی ریپورت شدن تعیین نمایید.
 در صورتی که مجبور هستید روزانه روتر خود را ریپورت نمایید، می توانید با انجام تنظیمات و زمان بندی های دلخواه به صورت روزانه یک بار و یا بیشتر دستگاه را ریپورت نمایید. انجام این کار با استفاده از فریمور DD-WRT قابل انجام است.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!