0

گشایش دفتر موتور جستجوی روسی رفع ابهام شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 آبان 1394 مدیر سایبرلا 1077 بازدید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی تکذیب افتتاح دفتر موتور جستجوی «یاندکس» کشور روسیه در ایران از سوی مدیران این شرکت، اطلاعیه ای برای رفع ابهامات، صادر کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اوایل این هفته در حاشیه ملاقات خود با نیکی فوروف وزیر ارتباطات روسیه، در جمع خبرنگاران از افتتاح دفتر موتور جستجوی روسی «یاندکس» با هدف بهینه سازی خدمات موتور جستجو به ایرانیان خبر داد. اما یک روز بعد، یکی از مقامات دفتر رسانه ای یاندکس این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که یاندکس برنامه ای برای حضور در ایران ندارد.

امروز اما مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درخصوص رفع ابهام برای این خبر، به خبرگزاری ترند (Trend) که تکذیبیه یاندکس را منتشر کرده بود، توضیح داده است.

محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در این باره گفت: پیشنهاد اولیه افتتاح دفتر یاندکس در ایران توسط نیکلای نیکی فوروف، وزیر ارتباطات روسیه مطرح شده بود.

وی افزود: نیکی فوروف طی ملاقاتی با همتای ایرانی خود، محمود واعظی، در ۲۵ اکتبر سال جاری، از آمادگی طرف روسی برای افتتاح دفتری برای موتور جستجوگر روسی یاندکس سخن به میان آورده بود که مورد استقبال طرف ایرانی نیز قرار گرفت.

فرنقی زاد تاکید کرد: در این نشست جزئیات بیشتر این موضوع، مطرح نشده است.

به گفته وی، این موضوع برای نخستین بار در دیدار وزیران دو طرف مطرح شده و به احتمال بسیار، مقامات شرکت مربوطه در جریان مذاکرات تهران قرار نداشته اند.

یاندکس یک شرکت اینترنتی روسی است که مدیریت بزرگترین موتور جستجوگر در روسیه را با تخصیص ۶۰درصد سهم بازار آن کشور به عهده دارد. این شرکت، همچنین برخی خدمات و فرآورده های اینترنت محور را نیز، عرضه می کند.

یاندکس از لحاظ حجم روزانه جستجوها، با بیش از ۱۵۰میلیون جستجو در روز، تا آوریل ۲۰۱۲، در مقام چهارم بزرگترین موتورهای جستجو در جهان قرار داشته و از فوریه ۲۰۱۳ نیز روزانه بیش از ۵۰ میلیون نفر از خدمات مختلف آن استفاده می کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!