0

معنی واژه‌ بیعانه در سایت دیوار، چیزی جز کلاهبرداری نیست

کلاهبرداری و سرقت اینترنتی اطلاعات کارت بانکی, هک کارت بانکی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به شیب صعودی پرونده های کلاهبرداری اینترنتی که در بستر سایت دیوار رخ می‌دهد از هم وطنان خواست از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه جدا خودداری کنند.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: ترفند نخ نما شده‌ شیادان سایبری، درخواست واریز بیعانه از هم وطنان است که متأسفانه علی رغم توصیه های مکرر و دلسوزانه‌ پلیس همچنان شاهد قربانی شدن افراد و ضرر مالی آن ها در این زمینه هستیم.

این مقام مسئول با تأکید بر رسالت پلیس مبنی بر پیشگیری از وقوع جرائم و سرقت اموال هم وطنان، افزود: نقطه‌ مشترک کلیه‌ پرونده هایی که در مجموعه پلیس فتا در زمینهٔ  کلاهبرداری سایت دیوار تشکیل می‌شود، عنوان درخواست واریز بیعانه توسط فروشنده است که درنهایت منجر به کلاهبرداری از شهروندان می‌شود.

سرهنگ آنقی بیان کرد: کلاهبرداران با درج قیمت هایی تهییج کننده و بسیار پایین تر از عرف بازار، کاربران را به سمت آگهی های خود جذب کرده و با بهانه های واهی از قبیل وجود مشتریان متعدد، بحث را به سمت لزوم واریز بیعانه هدایت می‌کنند و با چرب زبانی و عملیات روانی کاربران را به پرداخت وجه تشویق می کنند.

توصیه های سرهنگ آنقی

این مقام انتظامی بیان داشت: در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده ای که با درج قیمت های پایین هدفی جز کلاهبرداری را دنبال نمی‌کنند، توجه نکنید و از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید و در خریدهایی که از سایت دیوار انجام می‌دهید پس از مشاهده ی کالا و اطمینان از اصالت کالا اقدام به پرداخت وجه نمایید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!