0

دستگیری باند فیشینگ/شهروندان مراقب پیام های سامانه ثنا و سایت دیوار باشند

سرقت اطلاعات کارت بانکی - هک فیشینگ - سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری باند فیشینگ در فضای سایبری با ترفند ارسال لینک تحت عنوان ابلاغ الکترونیک سامانه ثنا خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: با ارجاع تعدادی شکواییه از سوی مرجع قضایی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع ارسال لینک تحت عنوان ابلاغ الکترونیک سامانه ثنا در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان مدعی بودند پس از پرداخت وجهی که لینک آن به صورت پیامک برای آن‌ها ارسال شده موجودی حساب آن ها خالی شده است که بر اساس اظهارات شاکیان و مستندات موجود مشخص شد مالباختگان در تله فیشینگ دو مرحله ای در پی پرداخت هایی همچون سامانه ثنا، درج کالا یا خدمات در سایت دیوار ابتدا روی لینک کلیک نموده و در ادامه با پرداخت مبلغ ناچیزی اطلاعات کارت عابر بانک خود را افشا و در ادامه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده بعدی و همچین عملیات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا استان رد متهمان را در فضای سایبری پیدا کرده و با هماهنگی قضایی دو متهم در محل مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: با اعتراف دو متهم به بزه ارتکابی با بررسی ادله موجود، رد متهم اصلی که اقدام به کدنویسی‌ برنامه و جاسوس افزار موجود کرده و با همدستی دو تن دیگر اقدام به پولشویی کرده بود در استان گیلان شناسایی و با تهیه نیابت قضایی دستگیر شد.

وی به کاربران هشدار داد: لازمه زندگی در عصر فناوری اطلاعات افزایش آگاهی و دانش سایبری است و باید از امروز  با افزایش دانش سایبری قادر به رعایت امنیت به منظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیر مجاز به داده های مهم و حساس از جمله کارت های عابر بانک باشیم.

منبع: ایسنا

نمونه فرم شکایت فیشینگ, شکواییه جرم کلاهبرداری فیشینگ

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!